Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Özlem Melek Yalçınkaya Hüseyin Başnamlı Öğr. Gör. Hüseyin Özbulut Arş. Gör. Muammer Yaman Dr. Öğr. Üyesi Kader Keskin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Basa, İ., 2015. Kentsel Hafızanın Sürdürülebilirliği: Bir Tasarım Stüdyosu Deneyimi, Gazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Haziran, 29-33. Berman, M., 2003. Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, İletişim Yayınları, İstanbul. 23-24. Connerton, P., 2014. Modernite Nasıl Unutturur, (çev. K. Kelebekoğlu), Sel Yayıncılık, İstanbul, 13-120. Çalak, I., E., 2012. Kentsel ve Kolektif Belleğin Sürekliliği Bağlamında Kamusal Mekânlar: ULAP Platz Örneği, Almanya, Tasarım+Kuram, 13, 34-47. Erman, T. ve Özaloğlu, S., 2017. Tolumsal Bellek, Mekân ve Kimlik Üzerine Araştırmalar, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Halbwachs, M., 2016. Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri (çev. B. Uçar), Heretik Yayınları, Ankara, 128-134. Halbwachs, M., 2017. Kolektif Hafıza, (çev. B. Barış), Heretik Yayınları, Ankara, 10-170. İnceoğlu, M., 2007. Kentsel Açık Mekânların Kalite Açısında Değerlendirilmesine Yönelik Bir Yaklaşım, İstanbul Meydanlarının İncelenmesi, Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2. Lefebvre, H., 1974. Mekânın Üretimi, (çev. I. Ergüden), Sel Yayıncılık, İstanbul, 95- 187s.,109-110, 355-359. Rossi, A.,2006. Şehrin Mimarisi, çev. Gürbilek, N., Kanat Kitap, İstanbul. Sayar Avcıoğlu, S. ve Akın O., 2017. Kolektif Bellek ve Kentsel Mekân Algısı Bağlamında İstanbul Tuzla Köyiçi Koruma Bölgesi’nin Mekânsal Değişiminin İrdelenmesi, İdeal Kent, 8, 22, 423-450. Nora, P., 2006. Hafıza mekânları, (çev. M.E. Özcan), Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 31-38. Norberg-Schulz, C., 1980. Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture, Rizzoli, New York, 69 s. Neyzi, L., 2011. Nasıl Hatırlıyoruz? Türkiye’de Bellek Çalışmaları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 1-13. Yavuzçehre, P., S. ve Çezik, U., K., 2015. Sümerbank’tan Sümerpark’a: Alışveriş Merkezine Dönüşen Kamusal Alanlar. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30,1, 23-53. Uludağ, Z. ve Aycı H., 2016. Modernin Güçlü Sahnesi Erken Cumhuriyet Dönemi Ankara’sında Kolektif Belleğin İnşası ve Toplumsal Unutma Süreci, İdeal Kent, 7, 20, 746-773. Urry, J., 1999. Mekânları Tüketmek, (çev.R. G. Öğdül), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 177-208. Yılmaz. A., Kılınç, K., ve Pasin, B., 2015. İzmir Kültürpark'ın Anımsamadıkları Temsiller, Mekânlar, Aktörler, İletişim Yayınları, İstanbul, 11 s. Yırtıcı, H., 2009. Çağdaş Kapitalizmin Mekânsal Örgütlenmesi, İstanbul Bilgi Üniveristesi Yayınları, İstanbul, 1-18, 59-76.

Dersin İçeriği

Kentsel Bağlamda; kimlik/ değer tanımlama ve geliştirme, yenilikçilik, kentsel bütünleşme. Tamamlama bu kapsamda; konsept geliştirme, program oluşturma, işlev çözümleri geliştirme, kompozisyon kurma

Dersin Amacı

Kentte bir kimlik yapısı tasarlama, kentin güncel ihtiyaçlarına cevap vermek, yerin tarihsel gerçekliğini ve hafızasını sorgulamak-üretmek. Güncel ihtiyaçların, güncel beğeni ve değerler doğrultusunda karşılanması ve kente bir değer, kimlik öğesi olarak kazandırılması. Proje için kentsel ölçekte program etütleri yapmak. Mimari kimlik/ değer gözlemlemek, geliştirmek ve bunu yenilikçi bakış açısıyla yorumlayarak, kentsel yenileme yaklaşımları doğrultusunda bir yaklaşımla/ yorum geliştirmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin Tanıtımı ve Kapsamı Hakkında Bilgilendirme Proje Konusu ve Arazisinin Duyurulması Atölye Çalışmasının ve Teslim Şeklinin Duyurulması
2 Proje Arazisi Analiz Gruplarının Belirlenmesi Araştırma Ödevi Hakkında Bilgilendirme
3 Seminer: Proje alanına kent ölçeğinden bakış Proje Arazisi / Yer Analizi Sunumları (Grup Sunumları)
4 Araştırma Ödevi Sunumları (Proje Örneklerinin Araştırılması, Sunum Dosyası Hazırlanması – Bireysel Çalışma)
5 Atölye Çalışması / Senaryo ve Ana Fikrin Geliştirilmesi (Bireysel Çalışma–Maket ve Çizimler, İşlev Şeması – Plan) Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)
6 Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)
7 Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)
8 Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)
9 ara sınav
10 Eskiz sınavı Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)
11 Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)
12 Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)
13 Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)
14 Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)
15 Atölye Çalışması (Bireysel Çalışma-Plan–Kesit–Görünüş- Maket)