Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Şermin Demirtaş Öğr. Gör. Şermin Demirtaş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Barnes, C., Oliver, M., ve Barton, L. (2002). Disability Studies Today. Cambridge: Polity. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. (1999). 1. Özürlüler Şurası: Çağdaş Toplum Yaşam Ve Özürlüler Komisyon Raporları Kitabı Fiziksel Çevrenin Düzenlenmesi Alt Komisyon Raporu. Ankara. Blinde, E., ve McCallister, S. (1998). Listening to the voices of students with physical disabilities. Journal of Physical Education Recreation and Dance, 69(6), 64-68.Dostoğlu, N, Şahin, E., ve Taneli, Y. (2009). Evrensel tasarım: tanımlar hedefler ilkeler. Mimarlık Dergisi, 347, Istanbul. Goldsmith, S. (1997). Designing for the disabled the new paradigm. Great Britain: Architectural Press. Gören, B. G. ve Berköz, L. (2013). Environmental design for disabled users on urban areas. Environment Design Congress, Bursa, Türkiye. 12-13 Aralık. Gür, Ö. Ş. (1996). Mekân örgütlenmesi. Trabzon: Gür Yayıncılık. Imrie, R. (2000b). Responding the needs of disabled people. Journal of Urban Design, 5(2), 199-219. Ingstad B. ve Whyte S. R. (1995). Disability and culture. Berkeley: University of California Press.

Dersin İçeriği

Kullanıcı olarak insan faktörünün kullanım kısıtlamalarına maruz kalması durumunda çevresini nasıl algıladığının anlaşılması. Engellilik ya da norm dışı yapı içi ve yakın çevresinde sirkülasyonun analizi ve ihtiyaç doğrultusunda yapı ve yakın çevresinin buna yönelik yeniden programlanabilmesi ders kapsamında hedeflenmektedir. Ders çoğunlukla teorik konuların eğitici tarafından öğrencilere aktarılmasını kapsamaktadır. Konuların aktarımının ardından öğrencilerin bir kaç hafta konu üzerinde düşünüp yeni fikir ve öneri getirmeleri için ödevler verilmektedir. Öğrencilerin sunum kabiliyetleri ve analiz yetenekleri doğrultusunda araştırmış oldukları konulara ait sunum yapmaları beklenmektedir. Yıl ortasında ve sonunda ödevler toplanarak değerlendirilmektedir.

Dersin Amacı

Yapı ve yapı yakın çevresinin erişilebilirlik bağlamında incelenmesi ve erişilebilirlik sorunlarının tespit edilip çözümlenmesi ve engellilik durmunun geniş perspektifte bakılarak kavranabilmesidir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse giriş ve konu başlıkları hakkında bilgi verilmesi
2 Erişilebilirlik kavramının ele alınması
3 Farklı engel türlerine göre çevrenin algısal analizi
4 Yapı Yakın çevresi erişilebilirliği
5 Yapı Yakın çevresi erişilebilirliği
6 Bina içi erişilebilirliği
7 Bina içi erişilebilirliği
8 Bina içi erişilebilirliği
9 Ara Sınav
10 Erişilebilirliğe bütünsel yaklaşım
11 Öğrenci gruplarına erişilebilir çevre tasarım konularından ödevlerin dağıtılması ve konuların açıklanması
12 Öğrenci Sunumları ve değerlendirilmesi
13 Öğrenci Sunumları ve değerlendirilmesi
14 Öğrenci Sunumları ve değerlendirilmesi
15 Erişilebilirliğe bütüncül yaklaşım ve değerlendirme
16 Final Sınavı