Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Özlem Delal Abanoz Doç. Dr. Nurhayat Yoloğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğrencilere medya ekonomisinin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini öğretilir. Aynı zamanda, medya endüstrisinin farklı alt sektörlerini (televizyon, radyo, gazete, dergi, dijital medya, film, reklam vb.) ve bu sektörler arasındaki ilişkiler inceler.

Dersin İçeriği

Dersin ilk haftasında planlanan öğrenme çıktıları ve derse ait kaynaklar konusunda öğrenciye bilgi verilir. Her hafta hangi konunun işleneceği ile ilgili paylaşılan ders notları önceden öğrencilerle paylaşılır.

Dersin Amacı

"Medya Ekonomisi" dersinin amacı, öğrencilere medya endüstrisinin ekonomik yapılarını, işleyişini ve dinamiklerini anlatmaktır. Bu ders, medya sektörünün işletme, finans, pazarlama ve strateji alanlarında nasıl faaliyet gösterdiğini anlamalarına yardımcı olur.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Medya Ekonomisinin Temelleri Giriş: Medya Ekonomisi Nedir? Medya Endüstrisinin Tarihsel Gelişimi Medya Ekonomisi Modelleri ve Yaklaşımları Örnekler ve Vaka Çalışmaları: Medya Endüstrisindeki Temel Oyuncular
2 Medya Ekonomisinin Temelleri Giriş: Medya Ekonomisi Nedir? Medya Endüstrisinin Tarihsel Gelişimi Medya Ekonomisi Modelleri ve Yaklaşımları Örnekler ve Vaka Çalışmaları: Medya Endüstrisindeki Temel Oyuncular
3 Medya Endüstrisinde Rekabet ve Monopolizasyon Rekabet ve Konsolidasyonun Ekonomik Boyutları Medya Kartelleri ve Endüstri Konsolidasyonu
4 Medya Endüstrisinde Rekabet ve Monopolizasyon Rekabet ve Konsolidasyonun Ekonomik Boyutları Medya Kartelleri ve Endüstri Konsolidasyonu
5 Medya Gelir Kaynakları ve Pazarlama Stratejileri Reklam Gelirleri ve Pazarlama Stratejileri Abonelik ve Doğrudan Gelir Modelleri Sponsorluk ve İçerik Lisanslama Gelirleri Örnekler ve Vaka Çalışmaları: Medya Gelir Kaynakları ve Pazarlama Stratejileri
6 Medya Gelir Kaynakları ve Pazarlama Stratejileri Reklam Gelirleri ve Pazarlama Stratejileri Abonelik ve Doğrudan Gelir Modelleri Sponsorluk ve İçerik Lisanslama Gelirleri Örnekler ve Vaka Çalışmaları: Medya Gelir Kaynakları ve Pazarlama Stratejileri
7 Medya Politikası ve Düzenlemeleri Medya Düzenlemelerinin Ekonomik Etkileri Yerel, Ulusal ve Uluslararası Medya Düzenlemeleri Medya ve İfade Özgürlüğü
8 Medya Politikası ve Düzenlemeleri Medya Düzenlemelerinin Ekonomik Etkileri Yerel, Ulusal ve Uluslararası Medya Düzenlemeleri Medya ve İfade Özgürlüğü
9 Türkiye'de medya ekonomisi
10 Dijital Dönüşüm ve Yeni Medya Ekonomisi Dijital Medya Ekonomisinin Temelleri İnternetin Medya Ekonomisine Etkileri Dijital Dönüşümün Medya İş Modelleri Üzerindeki Etkileri Örnekler ve Vaka Çalışmaları: Dijital Medya ve Yeni Medya Ekonomisi
11 Medya ve Toplumsal Değişim Medya ve Kültürel Değişim Medya ve Toplumsal Değişim Medya ve Siyasi Değişim Örnekler ve Vaka Çalışmaları: Medya ve Toplumsal EtkileriDijital Dönüşüm ve Yeni Medya Ekonomisi Dijital Medya Ekonomisinin Temelleri İnternetin Medya Ekonomisine Etkileri Dijital Dönüşümün Medya İş Modelleri Üzerindeki Etkileri Örnekler ve Vaka Çalışmaları: Dijital Medya ve Yeni Medya Ekonomisi
12 Medya ve Toplumsal Değişim Medya ve Kültürel Değişim Medya ve Toplumsal Değişim Medya ve Siyasi Değişim Örnekler ve Vaka Çalışmaları: Medya ve Toplumsal Etkileri
13 Medya ve Toplumsal Değişim Medya ve Kültürel Değişim Medya ve Toplumsal Değişim Medya ve Siyasi Değişim Örnekler ve Vaka Çalışmaları: Medya ve Toplumsal Etkileri
14 Ders Değerlendirmesi ve Geri Bildirim Final Sınavı Hazırlıkları ve Son Değerlendirme
15 Ders Değerlendirmesi ve Geri Bildirim Final Sınavı Hazırlıkları ve Son Değerlendirme