Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Nilay Tan Çakır Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Ders öğretim üyesi tarafından verilecek olan ders notları -Philip Kotler vd.(2020) Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş, Optimist Yayınları - Philip Kotler vd.(2021) Pazarlama 5.0 İnsan İçin Teknoloji, Nişantaşı Üniversitesi -Recep Yılmaz ve M. Nur Erdem (2016) Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Umuttepe Yayınları - Fons Van Dyck (2017) Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap Yayınları - Betül Önay Doğan (2015) Online Reklamcılık, Köprü Kitapları - Abdullah Özkan vd. (2015) Yeni Medya ve Reklam, Derin Yayınları.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği; geleneksel reklamcılık hakkındaki temel bilgileri; yeni iletişim teknolojileri bağlamında ortaya çıkan yeni tüketicinin özelliklerini; bu yeni tüketici ile etkin iletişim kurmak için kullanılacak yeni reklam tür, yöntem, strateji ve araçlarını; dijital reklamcılık terminolojisini; reklamda değişen araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme ile ölçümleme tekniklerini kapsamaktadır.

Dersin Amacı

Dijital reklamcılıkla ilgili belirleyici kavramların, stratejilerin ve mevcut uygulamaların öğrencilere gösterilmesinin yanı sıra; öğrencilerin yeni iletişim teknolojilerine adaptasyonlarını sağlayarak yeni reklam ortam ve türlerini örnek uygulamalarla kavramalarını sağlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklamcılığa Etki Eden Teknolojik Gelişmeler- İnternet Reklamlarının Özellikleri- Gelecek Haftanın KavramlarıReklam Kavramı, Reklamın Kısa Tarihçesi, Pazarlama İletişimi İçerisinde Reklamın Yeri ve Önemi
2 Dijitalleşen Reklam- E-WOM - Viral Pazarlama Stratejileri - Viral Reklam - Banner - Gelecek Haftanın KavramlarıReklam Türleri, Fonksiyonları, Reklam Araç ve Ortamları
3 Dijital Pazarlama ve Reklamcılık Sektörü- IAB (Interactive Advertising Bureau) - Video Ad (Video Reklamcılığı) - Gelecek Haftanın KavramlarıYeni Tüketicinin Ortaya Çıkışı: Sessiz Kuşak, Baby Boomers Kuşağı, X - Y - Z Kuşakları, Alfa Kuşağı
4 Sosyal Medya - Sosyal Medya Stratejileri - Sosyal Medya Platformları - Sosyal Medya Kampanyaları - Gelecek Haftanın KavramlarıDijital Çağda Tüketiciyle İletişim Kurma: 360 Derecelik Yaklaşım
5 Sosyal Medya - Sosyal Medya Stratejileri - Sosyal Medya Platformları - Sosyal Medya Kampanyaları - Gelecek Haftanın KavramlarıDijital Çağda Reklamcılık: Mecralar, Stratejiler, Temel Kavramlar
6 Sosyal Medya - Sosyal Medya Stratejileri - Sosyal Medya Platformları - Sosyal Medya Kampanyaları - Gelecek Haftanın KavramlarıDijital Çağda Reklamcılık ve Büyük Veri
7 Dijitale Entegre Geleneksel Reklam Modelleri - Mikrosite - Gerilla Reklam - Doğal reklam (Native Advertising)İnternet Reklamları
8 Büyük Verinin Reklamda Kullanılması - Verinin İçgörüye Dönüştürülmesi - Veri Madenciliği (Data Mining) - Programatik Reklamcılık -Gelecek Haftanın KavramlarıArasınav
9 Sosyal Medya Reklamları Ara Sınav
10 Arama Motoru Optimizasyonu SEO (search engine optimization) - Gelecek Haftanın KavramlarıMobil Reklamlar
11 Fijital Pazarlama - Fijital Deneyimler Yaratmak için Kullanılan Başlıca Teknolojiler - Gelecek Haftanın KavramlarıGame-vertising
12 Mobil Reklamcılık - Gelecek Haftanın KavramlarıDijital Medya Planlamanın Temel Unsurları, Programatik Reklamcılık
13 Reklam ve Oyun - Oyuniçi Reklam ve Reklamoyun (Advergame) - Gelecek Haftanın KavramlarıDijital Reklamda Anlatı Oluşturma ve Yaratıcılık
14 Yapay Zeka Teknolojilerinin Reklamlarda Kullanılması - Deepfake TeknolojisiDijital Reklamda Araştırma, Planlama, Uygulama, Ölçümleme ve Değerlendirme
15 Ses Reklamcılığı- Audio Advertising Reklamda Geleneksel ve Dijital Mecralar ile Stratejilerin Bütünleştirilmesi
16 Gerçek Zamanlı Pazarlama (Real Time Marketing) Stratejileri ve Dijital Platformlarda UygulanmasıFinal sınavı