Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Emine Ceng *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Don, P., M. Rogers, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Optimist Yayınları, 2013. Kırımlı, Arman. Strateji ve Bire Bir Pazarlama CRM, Sistem Yayıncılık, 2012. Odabaşı, Yavuz., Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık,2009.

Dersin İçeriği

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) uygulamalarının işletmeleri için öneminin vurgulandığı bu derste öğrenciler işletme-müşteri arasındaki ilişkilerin nasıl düzenleneceği konusunda bilgi alacaklardır. Müşteri ilişkileri yönetimi,strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanacaktır.

Dersin Amacı

Günümüz rekabet koşullarında, müşteri ilişkileri yönetimini pazarlama ve satış açısından inovatif bir bakış açısı ile ele almak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Gelişimi
2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Bileşenleri
3 Müşteri ilişkileri yönetiminin bileşenleri
4 Müşteri Veri Analizi ve Önemi
5 Müşteri Tatmini ve Sadakati
6 Müşteri Kazanma ve Elde tutmaya yönelik stratejiler
7 Müşteri Deneyimi
8 Müşteri deneyimi uygulamaları
9 Ara Sınav
10 Müşteri ilişkileri yönetimi uygulama çalışmalarının incelenmesi
11 Müşteri şikayet yönetimi
12 Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi
13 Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi
14 Sektörel CRM Analizleri
15 Sektörel CRM analizleri
16 Final Sınavı