Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Nursel Bolat *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ders kapsamında, öğrencilerin görsel metinleri kültürel bağlamda okuma, yorumlama ve çözümleme becerisini kazanmaları amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin konusu, kapsamı ve işlenişi hakkında bilgilendirme, kültür ve görsel sosyoloji
2 Görme eyleminin ve görsel olanın, görsel kültürün ve çalışmalarının tanımlanması, Malcolm Barnard’ın Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür kitabının tartışılması
3 John Berger’in Görme Biçimleri kitabının tartışılması
4 İmge, bakış ve iktidar. Görme iktidarının araçsallaşmasında dönemsel gelişmeler: Merkezi perspektif, camera obscura, stereoskop ve panopticum. Antik Yunan düşünürlerinden Balzac’a göz, görme ve iktidar. Sartori, Bentham, Foucault’nun görüşlerinin anlatılması
5 Görsel olan ve gerçeklik üzerine Kartezyen Perspektifçilik temelli tartışma.
6 Jean Baudrillard’ın eserleri ekseninde, gerçeklik, hipergerçeklik, sanal gerçeklik, simulakrlar ve simülasyon kavramları üzerine görsel kültür odaklı tartışma.
7 Görsel kültür ve bellek. Sözlü kültür, yazılı kültür, ikincil sözlü kültür ve görsel kültür dönemleri bağlamında mitos, drama ve imge
8 Arasınav
9 Görsel kültür ve mimari
10 Resimden fotoğrafa görsel kültür
11 Walter Benjamin’in “Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı" metni eşliğinde yeniden üretim, görsel teknolojiler, kopyalama kavramları ekseninde tartışma
12 İletişim teknolojileri ve görsel kültür. Sinema ve televizyondan dijital medyaya görsellik, dijital kültür, dijital görsel kültür
13 Duvar resimlerinden performans sanatına, sanat ve görsel kültür.
14 Tüketim toplumu, meta fetişizmi, meta estetik vb. kavramlar ışığında reklam görsellerinin analizi ve karşıt görsel okuma
15 Final sınavı
16 Final sınavı