1 |
Dersin konusu, kapsamı ve işlenişi hakkında bilgilendirme, kültür ve görsel sosyoloji |
|
|
|
2 |
Görme eyleminin ve görsel olanın, görsel kültürün ve çalışmalarının tanımlanması, Malcolm Barnard’ın Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür kitabının tartışılması |
|
|
|
3 |
John Berger’in Görme Biçimleri kitabının tartışılması |
|
|
|
4 |
İmge, bakış ve iktidar. Görme iktidarının araçsallaşmasında dönemsel gelişmeler: Merkezi perspektif, camera obscura, stereoskop ve panopticum. Antik Yunan düşünürlerinden Balzac’a göz, görme ve iktidar. Sartori, Bentham, Foucault’nun görüşlerinin anlatılması |
|
|
|
5 |
Görsel olan ve gerçeklik üzerine Kartezyen Perspektifçilik temelli tartışma. |
|
|
|
6 |
Jean Baudrillard’ın eserleri ekseninde, gerçeklik, hipergerçeklik, sanal gerçeklik, simulakrlar ve simülasyon kavramları üzerine görsel kültür odaklı tartışma. |
|
|
|
7 |
Görsel kültür ve bellek. Sözlü kültür, yazılı kültür, ikincil sözlü kültür ve görsel kültür dönemleri bağlamında mitos, drama ve imge |
|
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Görsel kültür ve mimari |
|
|
|
10 |
Resimden fotoğrafa görsel kültür |
|
|
|
11 |
Walter Benjamin’in “Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı" metni eşliğinde yeniden üretim, görsel teknolojiler, kopyalama kavramları ekseninde tartışma |
|
|
|
12 |
İletişim teknolojileri ve görsel kültür. Sinema ve televizyondan dijital medyaya görsellik, dijital kültür, dijital görsel kültür |
|
|
|
13 |
Duvar resimlerinden performans sanatına, sanat ve görsel kültür. |
|
|
|
14 |
Tüketim toplumu, meta fetişizmi, meta estetik vb. kavramlar ışığında reklam görsellerinin analizi ve karşıt görsel okuma |
|
|
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
16 |
Final sınavı |
|
|
|