Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Filiz Erdoğan Tuğran Arş. Gör. Nilay Tan Çakır *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özgen, Ebru ve Kara, Tolga (2012) Sosyal Medya Akademi, İstanbul, Beta Yayınları Philip Kotler vd.(2020) Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş, Optimist Yayınları Abdullah Özkan vd. (2015) Yeni Medya ve Reklam, Derin Yayınları.

Dersin İçeriği

Halkla ilişkiler, reklam ve diğer tanıtım disiplinlerinde sosyal medyanın gelişimi, sosyal medya araçlarının rolü ve etkileri örnek uygulamalar üzerinden incelenecektir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, halkla ilişkiler, reklam ve diğer tanıtım disiplinlerinde sosyal medya ve araçlarının rolünü ve etkilerini ortaya koymaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sosyal medyanın ortaya çıkışı
2 Sosyal medyanın kullanım şekilleri
3 Sosyal Medya Platformları: Bloglar ve Blogger İlişkilerinin Yönetilmesi
4 Sosyal Medya Platformları: Sosyal Ağlar ve Sosyal Ağ kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
5 Sosyal Medya Platformları: Forum, Haber, Tartışma Grupları ve Sözlük kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
6 Sosyal Medya Platformları: Medya Paylaşım Siteleri ve kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
7 Sosyal Medya Platformları: Sanal Dünya Siteleri, Sanal Dünya kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
8 Sosyal Medya Platformları: Oyunlar
9 Ara Sınav
10 Sosyal Medya Platformları: Elektronik Postalar ve Elektronik posta grupları ile İlişkilerin Yönetilmesi
11 Sosyal Medya Platformları: Arama motorları, Arama Motoru kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
12 Sosyal Medya Platformları: Kurumsal Web Siteleri ve Kurumsal web sitesi kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
13 Mobil ortamlar ve Sosyal MedyaSosyal Medya Platformları: Mikro Siteler, Reklam kampanyaların mikro sitesi kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
14 Mobil ortamlar ve Sosyal Medya
15 İçerik ve Etkinlik Yönetimi
16 Reklam ve Halkla İlişkiler Alanındaki Sosyal Medya Uygulamaları