Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çınarlı, İnci. (2008). Sağlık İletişimi ve Medya. Ankara: Nobel Yayıncılık. Okay, Ayla (2009). Sağlık İletişimi. Derin Yayınları, İstanbul.
Dersin İçeriği
Derste şu konu başlıkları incelenmektedir: sağlık iletişimin tanımı, disiplinler arası bir alan olarak sağlık iletişiminin özellikleri, sağlık iletişimi alanındaki başlıca kuram ve modeller, sağlık iletişimi kampanya süreci, risk iletişimi ve medyada savunuculuk, sağlık okuryazarlığı ve eleştirel sağlık iletişimi, medya ve sağlık, sağlık iletişimi ve etik ve sağlık iletişiminde kişiler arası iletişim perspektifi.
Dersin Amacı
Dersin amacı, birer hizmet sektörü olan sağlık kurumlarında uygulanacak halkla ilişkiler hakkında teorik ve uygulama düzeyinde bilgi birikimini sağlamaktır. Bu amaçla kendine özgü nitelikleri olan sağlık kuruluşlarında yapılacak halkla ilişkilerin, uygulanma biçim ve yöntemlerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca verilen teorik bilgilerin, güncel kampanyalarla örneklendirilmesi yoluyla daha somut olarak kavratılması da amaçlanmaktadır.