Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Zuhal Çilingir Ük *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Pazarlama İlkeleri- İsmet Mucuk

Dersin İçeriği

Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Pazarlama Yönetimi, Pazarlamanın Çevresi Stratejik Pazarlama ve Pazarlamanın Rolü: Pazar Kavramı; Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma

Dersin Amacı

Pazarlamanın tanımını yaparak temel pazarlama konseplerini tartışmak, müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerini anlamak, pazarlama sürecini ve bu süreci etkileyen güçleri kavramak, stratejik planlamada pazarlama yöneticilerinin rolünü öğrenmek, işletmeleri müşterilerine hizmet verirken etkileyen çevresel güçlerin farkına varmak, pazarlama bilgi sisteminin bir işletme için önemini kavramak ve pazarlama araştırma sürecinin adımlarını öğrenmek, tüketici satın alma davranışını etkileyen güçleri anlamak ve konumlandırma sürecini tanımlamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamada temel kavramlar
2 Pazarlama Yönetimi
3 Pazarlamanın gelişimi
4 Pazarlama Çevresi- Mikro Çevre
5 Pazarlama Çevresi -Makro Çevre
6 Stratejik Pazarlama
7 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması 1
8 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması 2
9 Ara sınav
10 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
11 Endüstriyel Pazarlar
12 Uluslararası Pazarlar
13 Pazar Bölümlendirme - Pazar Hedefleme
14 Pazar Konumlandırma - Müşteri İlişkileri Yönetimi
15 Genel tekrar
16 Final sınavı