Dersin İçeriği
Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Pazarlama Yönetimi, Pazarlamanın Çevresi Stratejik Pazarlama ve Pazarlamanın Rolü: Pazar Kavramı; Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
Dersin Amacı
Pazarlamanın tanımını yaparak temel pazarlama konseplerini tartışmak, müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerini anlamak, pazarlama sürecini ve bu süreci etkileyen güçleri kavramak, stratejik planlamada pazarlama yöneticilerinin rolünü öğrenmek, işletmeleri müşterilerine hizmet verirken etkileyen çevresel güçlerin farkına varmak, pazarlama bilgi sisteminin bir işletme için önemini kavramak ve pazarlama araştırma sürecinin adımlarını öğrenmek, tüketici satın alma davranışını etkileyen güçleri anlamak ve konumlandırma sürecini tanımlamak.