Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Zuhal Çilingir Ük *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Rızaoğlu, Bahattin, (2012),Turizm Davranışı Detay Yayıncılık, Ankara

Dersin İçeriği

Tüketici Davranışları ve Turizmde Tüketici Davranışları, Tüketici Davranışlarında Temel Kavramlar ve Tüketici Motivasyonları, Tüketici Satın Alma Süreci Belirleyicileri ve Modelleri, Turizm Tüketicisi Satın Alma Davranışı, Turist Tipolojileri, Turizm Talebinde Farklı Pazarların Nitelikleri, Turizmde Tüketici Davranışları ve Kültür, Turizmde Tüketici Davranışları ve Teknoloji, Pazarlama Karması ve Turizm Tüketici Davranışları, Turizmde Tüketici Tatmini, Turizm Tüketici Davranışlarının Değişimi, Yeni Eğilimleri ve Geleceği konuları ele alınacaktır.

Dersin Amacı

Seyahat deneyimi öncesi, esnası ve sonrasında tüketici davranışlarını anlatmak, tüketicilerin seyahat ve satın alma kararı süreçlerini incelemek ve tüketici davranışını etkileyen unsurları öğretmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tüketici-Müşteri Kavramları-Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri
2 Tüketici Davranış Modelleri
3 Tüketici Davranış Modelleri-Açıklayıcı Modeller
4 İhtiyaçlar ve Tüketim
5 Motivasyon ve İlgilenim
6 Tutum ve Değerler
7 Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
8 Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
9 Ara Sınav
10 Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
11 Sosyal Sınıf, Tüketici Satın Alma Süreci
12 Sorunun belirlenmesi, Seçeneklerin değerlendirilmesi
13 Kişilik ve Benlik, Değerler ve Yaşam Biçimi
14 Satın alma ve satın alma sonrası davranışlar
15 Genel Tekrar