Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Yasin Keleş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gökçe Özdemir, (2008). Destinasyon Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.

Dersin İçeriği

Destinasyon Kavramı, Turizm Potansiyeli, Uluslararası Tanıtma ve Turizm, Tanıtma Çeşitleri, Tanıtımda Lobi ve Lobicilik, Ülke Tanıtması ve İmaj, Turizm Varlıklarını Tanıtma Stratejileri, Turist Tanıtmada Örgütlenme, Tanıtım ve İmaj Sorunları İçin Öneriler, Tutundurma Planı Geliştirme Süreci, Reklam Ajanslarının Rolü, Bir Tutundurma Aracı Olarak Sponsorluk ve Önemi, Turizmde Tanıtma ve Tutundurmada Etik Sorunsalı, Satış Geliştirme ve Özellikleri, İç Satış Geliştirme Çabaları, Satış Geliştirme Teknikleri, İlişkisel Pazarlama ve Müşteriyi Elde Tutma, Müşteri Şikayetleri.

Dersin Amacı

Öğrencilerin destinasyon yönetimi ve destinasyon pazarlaması konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Destinasyon Yönetimi ile İlgili Çeşitli Yaklaşımlar
2 Çekicilikler ve taşıma kapasitesi
3 Çekim Faktörlerinin Geliştirilmesi
4 Turizm Taşıma Kapasitesi
5 Ekonomik Etkinliklerin Ölçülmesi
6 Turizmin Geliştirilmesinde Kamu Sektörünün Rolü
7 Turizmin Geliştirilmesinde Sivil Toplum Örgütlerinin Rolü
8 Destinasyon Yönetim / Pazarlama Örgütleri
9 Arasınav
10 Turizm Pazarlamasının Özellikleri
11 Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama Politikaları
12 Destinasyon Yönetiminde Kullanılan Araştırma Metodolojisi ve Evreleri
13 Yönelim Yönetimi ile İlgili Örnek Çalışmalar
14 Yönelim Yönetimi ile İlgili Örnek Çalışmalar
15 Yönelim Yönetimi ile İlgili Örnek Çalışmalar
16 Final