Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ERASLAN, N. (2004). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro İşlemleri ve Yönetimi. Ankara: Detay. ÇOLAK, G. (2012). Önbüro Hizmetleri. Ankara: Murathan. MISIRLI, İ. (2003). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro Teknikleri ve Uygulamaları. Ankara: Detay. DEMİRTAŞ, N. (2010). Önbüro İşlemleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim. MEGEP (2011). Önbüro Organizasyonu Modülü. Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik.
Dersin İçeriği
Turizm endüstrisi, turizm işletmeleri, önbüro personelleri ve genel özellikleri, önbüronun diğer birimlerle ilişkisi, rezervasyon, resepsiyon, santral, önkasa, müşteri tipleri, oda çeşitleri, konukların karşılanması ve yönlendirilmesi, kullanılan belge ve formlar.
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; önbüro departmanının otel organizasyon yapısı içindeki yeri ve uygulamaları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını, çalışan kişilerin görev ve sorumluluklarının kavranmasını sağlamaktır.