Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Yaşar Gültekin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ERASLAN, N. (2004). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro İşlemleri ve Yönetimi. Ankara: Detay. ÇOLAK, G. (2012). Önbüro Hizmetleri. Ankara: Murathan. MISIRLI, İ. (2003). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro Teknikleri ve Uygulamaları. Ankara: Detay. DEMİRTAŞ, N. (2010). Önbüro İşlemleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim. MEGEP (2011). Önbüro Organizasyonu Modülü. Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik.

Dersin İçeriği

Turizm endüstrisi, turizm işletmeleri, önbüro personelleri ve genel özellikleri, önbüronun diğer birimlerle ilişkisi, rezervasyon, resepsiyon, santral, önkasa, müşteri tipleri, oda çeşitleri, konukların karşılanması ve yönlendirilmesi, kullanılan belge ve formlar.

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; önbüro departmanının otel organizasyon yapısı içindeki yeri ve uygulamaları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını, çalışan kişilerin görev ve sorumluluklarının kavranmasını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Turizm Endüstrisi
2 Turizm Endüstrisi
3 Turizm İşletmeleri
4 Otel İşletmelerinde Önbüro Departmanı
5 Önbüro Personeli ve Genel Özellikleri
6 Ön Büronun Diğer Bölümlerle İlişkileri
7 Rezervasyon
8 Resepsiyon, Müşteri Çeşitleri ve Oda Türleri
9 Ara Sınav
10 Santral Bölümü
11 Konukların Karşılanması ve Yönlendirilmesi
12 Konukların Karşılanması ve Bagaj İşlemleri
13 Önbüroda Denetim
14 Önbüro Departmanında Kullanılan Donanım ve Formlar