Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Mutlu Kaya *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Pearce, Philip. (2005). Tourist Behaviour.: Themes and Conceptual Shemes. Channel View Publications. March, Roger ve Woodside, Arch. G. (2005). Tourism Behaviour: Travellers´ Decisions and Actions. CABI. Rızaoğlu, Bahattin, (2012),Turizm Davranışı Detay Yayıncılık, Ankara

Dersin İçeriği

Turist davranışının turizmdeki rolü ve önemi, etkileyen çevresel ve kişisel özellikler ele alınacaktır. Turizmde tüketici motivasyonları, turist tipolojileri, turist deneyimleri ve turist davranışlarına yer verildikten sonra Dünya’da ve Türkiye’de turizmde tüketici eğilimlerine yer verilecektir.

Dersin Amacı

Turizm sektöründe, tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma ve dersle ilgili bilgilendirmeKültürlerarası iletişim- Temel Kavramlar
2 Davranış kavramı ve davranışın temelleri Kültür kavramı
3 Turist davranışının kavranması Çokkültürlülük
4 Tüketim kalıpları ve turist davranışları İletişim Teknolojileri ve Kültürlerarası iletişim
5 Tüketici Davranış Modelleri İletişim kavramı ve iletişim araçları
6 Seyahat Motivasyonları İletişim kavramı ve iletişim araçları
7 Turist Tipolojileri Farklı kültürlere göre iletişim biçimleri
8 Turist Deneyimleri ve davranışları Farklı kültürlere göre iletişim biçimleri
9 Ara Sınav Ara sınav
10 Postmodern Turist Davranışları Farklı kültürlere göre iletişim biçimleri
11 Turist-Turist ilişkileri Farklı kültürlere göre iletişim biçimleri
12 Turist-Rehber İlişkileri Farklı kültürlere göre iletişim biçimleri
13 Dünya’da ve Türkiye’de turistik tüketici eğilimleriFarklı kültürlere göre iletişim biçimleri
14 Dünya’da ve Türkiye’de turistik tüketici eğilimleriFarklı kültürlere göre iletişim biçimleri
15 Dünya’da ve Türkiye’de turistik tüketici eğilimleriFarklı kültürlere göre iletişim biçimleri
16 FinalFinal