Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Yetkin Bulut Doç. Dr. Olcay Özışık Yapıcı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar Genişletilmiş 2. Bası, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması, 5. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara

Dersin İçeriği

Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, turizm İşletmelerinin pazarlama çevresi analizi, turizmde tüketici davranışı, hedef pazarların belirlenmesi, turizm ürünü, turizm işletmelerinde fiyatlandırma, turizmde dağıtım kanalları, turizm işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin uygulanması, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirilmesi, varış yeri pazarlaması.

Dersin Amacı

Turizm pazarlaması ve turizm pazarlama karmasını oluşturan unsurlar; turizm endüstrisinde pazar bölümlendirme ve pazar bölümlendirme stratejilerini uygulayabilme becerisinin kazandırılması; turizm işletmelerinde pazarlama stratejileri ve pazarlama planı unsurlarını değerlendirebilmek; pazarlama stratejilerinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz ederek, gerekli iyileştirmeleri yapabilme becerisi kazandırmak; turizm işletmelerinde tanıtım ve tutundurma faaliyetlerini analiz edebilme; turistik ürünlerin yaşam sürecini öğrenerek, farklı dönemlerde ürünün piyasadaki etkinliğini arttırıcı stratejiler üretme; tüketicilerin turizm ürünlerinden memnuniyet düzeylerinin tespit etmek; tüketici şikâyetleri karşısında etkili çözümler üretebilmek.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Turizm pazarlamasına giriş
2 Turizm Pazarlamasında Destinasyon
3 Turizm Pazarlamasında Hizmet
4 Turizm Pazarlamasında Bölümlendirme ve Konumlandırma
5 Turizm Pazarlamasında Ürün
6 Turizm İşletmelerinde Fiyatlandırma
7 Turizm Pazarlamasında Fiyatlandıma
8 Turizm Pazarlamasında Dağıtım
9 Turizm Pazarlamasında Tutundurma
10 Turizm Pazarlamasında Fiziksel Kaıntlar
11 Turizm Pazarlamasında İnsan
12 Turizm Pazarlamasında Süreç
13 Genel tekrar
14 Genel tekrar