Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar Genişletilmiş 2. Bası, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması, 5. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Dersin İçeriği
Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, turizm İşletmelerinin pazarlama çevresi analizi, turizmde tüketici davranışı, hedef pazarların belirlenmesi, turizm ürünü, turizm işletmelerinde fiyatlandırma, turizmde dağıtım kanalları, turizm işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin uygulanması, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirilmesi, varış yeri pazarlaması.
Dersin Amacı
Turizm pazarlaması ve turizm pazarlama karmasını oluşturan unsurlar; turizm endüstrisinde pazar bölümlendirme ve pazar bölümlendirme stratejilerini uygulayabilme becerisinin kazandırılması; turizm işletmelerinde pazarlama stratejileri ve pazarlama planı unsurlarını değerlendirebilmek; pazarlama stratejilerinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz ederek, gerekli iyileştirmeleri yapabilme becerisi kazandırmak; turizm işletmelerinde tanıtım ve tutundurma faaliyetlerini analiz edebilme; turistik ürünlerin yaşam sürecini öğrenerek, farklı dönemlerde ürünün piyasadaki etkinliğini arttırıcı stratejiler üretme; tüketicilerin turizm ürünlerinden memnuniyet düzeylerinin tespit etmek; tüketici şikâyetleri karşısında etkili çözümler üretebilmek.