Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Bilen M. (2004). Sağlıklı İnsan İlişkileri. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Cüceloğlu D. (1999). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitapevi. 12. Baskı. 3. Dönmezer İ. (2003). Ailede İletişim ve Etkileşim. Ege Üniversitesi Basımevi. 4. Fridemann M.L. (1995). The Framework of Systemic Organization. A Conceptual Approach to Families and Nursing. Sage Publications. Londra. 5. Friedemann M.L. Framework of Systemic Organization, http://www.fiu.edu/~friedmen. 6. Friedemann M.L., Mouch J. Racey T. (2002). Nursing the Spirit: The framework of systemic organization, Journal of Advanced Nursing (39)4: 325- 332. 7. Friedemann M.L.,Kurki P. A. Paavilainen E. (2003). Development of family assesment instrument for transcultural use, Journal of Transcultural Nursing, 14 (2): 90-99. 8. Friedemann M.M., Bowden R.V., Jones E.G. (2003). Family Nursing Research, Theory and Practice. Prentice Hall. New Jersey. 5th. Edition. 9. Güler Ç., Çobanoğlu Z. (1994). Sağlık Açısından Konutun Taşıması Gereken Özellikler. Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı Dergisi. 4(1), 28-33. 10. Köknel Ö. (1997). İnsanı Anlamak. Altın Kitaplar. İstanbul.
Dersin İçeriği
Aile nedir, tipleri nelerdir, sağlıklı ailenin özellikleri nelerdir, Dünyada ve Türkiye'de aile kavramı ve geçmişten günümüze bakış, evlilik, eş uyumu, farklılıklar, toplum ve çocuk açısından önemi, kültür ve parçalanmış aile konularını içerir.
Dersin Amacı
Bu ders, aile olmak ve birlikte olmanın toplum ve çocuk açısından önemi, ailede kriz yönetimini, uyumu, kültürün etkisini ve farklılıkları anlamayı ve baş edebilmeyi öğretmeyi amaçlar.