1 |
Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, görüntü, görüntüsellik ile görsel, algı, görsel algı, algı yanılsamaları, işaret, simge, piktogram, ideogram ve gösterge gibi kavramlar arasındaki benzerlik ve ayrımların açıklanması. |
Literatür hazırlığı |
|
|
2 |
Görüntü, görüntüsellik ile görsel ve görsellik, algı, görsel algı, algı yanılsamaları, işaret, simge, piktogram, ideogram ve gösterge gibi kavramlar arasındaki benzerlik ve ayrımların açıklanması. |
Sunum hazırlığı |
|
|
3 |
Görsel iletişimin tarihsel gelişimine görsel kültür kapsamında değinilmesi. |
Araştırma, inceleme |
|
|
4 |
İletişim süreci öğeleri ve aşamaları eşliğinde görsel iletişimin olumlu ve olumsuz etmenlerine yer verilmesi ve çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamaları eşliğinde pekiştirilmesi. |
Araştırma, inceleme |
|
|
5 |
İletişim süreci öğeleri ve aşamaları eşliğinde görsel iletişimin olumlu ve olumsuz etmenlerine yer verilmesi ve çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamaları eşliğinde pekiştirilmesi. |
Araştırma, inceleme |
|
|
6 |
Görsel algılamaya dayalı iletişimde önemli görülen Gestalt Kuramı, algısal örgütleme yasaları ve rengin simgesel anlatım dilinin farklı medyalarda kullanılan çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamaları ile desteklenerek anlatılması. |
Araştırma, inceleme |
|
|
7 |
Görsel algılamaya dayalı iletişimde önemli görülen Gestalt Kuramı, algısal örgütleme yasaları ve rengin simgesel anlatım dilinin çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamaları ile desteklenerek anlatılması. |
Araştırma, inceleme |
|
|
8 |
Farklı medyada kullanılan çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamalarının göstergebilimsel açıdan temel düzeyde çözümleyebilmesi ve anlamlandırılabilmesi. |
Araştırma, inceleme |
|
|
9 |
Ara Sınav |
|
|
|
10 |
Farklı medyada kullanılan çeşitli görsel iletişim tasarımı uygulamalarının göstergebilimsel açıdan temel düzeyde çözümlenebilmesi ve anlamlandırılabilmesi |
Araştırma, inceleme |
|
|
11 |
Bir takım kavramların simgeleştirilmesi; tasarım problemlerinin çözümlenmesine ilişkin çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi ve deneyim kazandırılması. |
Araştırma, inceleme |
|
|
12 |
Bir takım kavramların simgeleştirilmesi; tasarım problemlerinin çözümlenmesine ilişkin çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi ve deneyim kazandırılması. |
Araştırma, inceleme |
|
|
13 |
Bir takım kavramların simgeleştirilmesi; tasarım problemlerinin çözümlenmesine ilişkin çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi ve deneyim kazandırılması. |
Araştırma, inceleme |
|
|
14 |
Bir takım kavramların simgeleştirilmesi; tasarım problemlerinin çözümlenmesine ilişkin çeşitli uygulamaların tamamlanması ve döneme ilişkin genel bir değerlendirme yapılması. |
Araştırma, inceleme |
|
|