Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Martin Lister& J. Dovey& S. Giddings& I. Grant& K. Kelly. (2003). New Media A Critical İntroduction, Routledge London:New York .<br />2. Lew Monowich. (2001). The Language of New Media, Thi MIT Press, Cambridge:London.<br />3. Kim H. Weltman (2006). Understanding New Media, University of Calgary Press, Calgary .<br />4. Demir, M. (2013).Yeni Medya Üzerine, Konya: Sebat Ofset Matbaacılık.<br />5. Yengin, D. (2012). Yeni Medya Ve...İstanbul: Anahtar Kitaplar<br />
Dersin İçeriği
Medyayı yeni yapan özellikler
Bilgisayar, internet ve mobil teknolojilerin sağladığı olanaklar
Yeni medya ve görsel kültür kavramları
Teknolojik bir araç olarak yeni medya
Kültürel bir ortam olarak yeni medya
Tekno-kültürel bir karakter olarak yeni medya
İdeolojik ve ekonomik bir güç olarak yeni medya
Yeni medya konformizmi ve dijital kültür
Yeni medyanın sanattaki yansımaları
Yeni medyanın, sanatın biçim ve içeriğine etkileri
Yeni medya ile değişen sanatın rolü
Yeni medya sanatında tasnife terkibin tercihinin gerekçeleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Yeni medya dersinde; medyayı yeni yapan bilgisayar internet ve mobil teknolojilerin sağladığı olanakları irdelemek, bu olanakların kullanıma bağlı kültürel değişim-dönüşümlerdeki etkisini farklı bakış açılarıyla değerlendirmek amaçlanmaktadır.