Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Tarık Yazar *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Kitapları: 1. Design for Environment, Joseph Fiksel, McGraw-Hill, 2009 2. Emotionally Durable Design: ObjAKTS, Experiences and Empathy, 3. Jonathan Chapman, Earthscan, London, 2005 4. The Green Imperative, Natural Design for teh Real World, Victor Papanek, Thames&Hudson, 1995 5. Green Design, Design for the Environment Dorothy Mackenzie, 1997 (2nd edition), Laurence King Publishing, London

Dersin İçeriği

Bu ders uygulamalı bir ders olup, sınavları bir vize, final ve bütünlemeden oluşmaktadır. Sınavlar yazılı, uygulamalı ya da proje-ödev biçiminde gerçekleştirilebilir.

Dersin Amacı

Sosyal yaşamın içinde doğal olgulardan biri olarak engelliler için tasarımın önemine ve gerekliliğine ilişkin farkındalığın geliştirilmesi. İç mekan ve dış mekanlar içinde engellilerin karşılaşabileceği engel sınıfına girebilecek proslemlerin çözümü için tasarımlar geliştirmek, projeler oluşturmak ve uygulamak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse giriş, genel bilgi
2 Engelliler ve mekan ilişkisi
3 Engelliler ve çevre arasındaki ilişki
4 Engelliler için tasarımda oran - orantının önemi 5
5 Görme engelliler için tasarımGörme engelliler için tasarım
6 İşitme engelliler için tasarım
7 Design for physical disabilities.
8 Engellilerin karşılaştığı sorunlar
9 Vize Sınavı
10 Geçmiş ve güncel çözümlere yönelik uygulamalar.
11 Engelli bireylerle tartışarak ihtiyaç ve istekleri hakkında bilgi edinilmesi.
12 Yeni tasarım önerileri.
13 Öğrenciler tarafından geliştirilen projeler üzerinden yürütülecek tartışmalar
14 Öğrenciler tarafından geliştirilen projeler üzerinden yürütülecek tartışmalar
15 Genel değerlendirme
16 Genel değerlendirme