Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi İlknur Zeren Çetin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğrenciler dönem boyunca uygulamaları sınıf içerisinde takip etmeli ve teslimlerini yapmakla yükümlüdür.

Dersin İçeriği

Bell, S. (2008). Design for Outdoor Recreation. Taylor & Francis. Moughtin, C., Signoretta, P. (2004). Urban Design: Green Dimensions. Elsevier. Harrison, C., & Burgess, J. (2000). Urban Green Spaces: A Review of Research. Jensen, R. R., Gatrell, J. D., & McLean, D. (2012). Geospatial Techniques in Urban Planning and Hough, M. (2004). Cities and Natural Process: A Basis for Sustainability. Routledge. Zeren Cetin, I., Ozel, H. B., & Varol, T. (2020). Integrating of settlement area in urban and forest area of Bartin with climatic condition decision for managements. Air Quality, Atmosphere & Health, 13, 1013-1022.

Dersin Amacı

Sınıf içerisinde powerpoint slaytlar, projeksiyon, bilgisayar, gerekli uygulama yazılımlarının kullanımı gerekmektedir.<br /> Öğrenme Etkinlikleri: Kuramsal Dersler: Rekreasyon alanları planlamasının temel kavramları, ilkeleri ve yöntemleri Peyzaj tasarım süreçleri ve mekânsal organizasyon Sürdürülebilir rekreasyon planlaması ve ekolojik tasarım yaklaşımları Arazi Analizi ve Uygulamalar: Rekreasyon alanlarının fiziksel, ekolojik ve sosyal bileşenlerini analiz etme Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve uzaktan algılama teknikleri ile mekânsal veri analizi Bitki örtüsü, topografya, su kaynakları ve arazi kullanımı değerlendirmeleri Saha Çalışmaları ve Gözlem: Mevcut rekreasyon alanlarının yerinde incelenmesi ve veri toplanması Kullanıcı ihtiyaçları, erişilebilirlik ve peyzaj unsurlarının değerlendirilmesi Farklı ölçeklerde rekreasyon alanı planlama örneklerinin incelenmesi Dijital Tasarım ve Görselleştirme Çalışmaları: Rekreasyon alanları için dijital haritalama ve 3D modelleme çalışmaları Peyzaj tasarımında CAD, SketchUp ve GIS yazılımlarının kullanımı Görselleştirme teknikleriyle tasarım sunumlarının oluşturulması Senaryo ve Proje Çalışmaları: Alternatif rekreasyon alanı senaryolarının geliştirilmesi Doğa temelli çözümler ve sürdürülebilir peyzaj yaklaşımlarının projelendirilmesi Topluluk katılımına dayalı rekreasyon planlama çalışmaları Öğrenci Sunumları ve Atölye Çalışmaları: Öğrencilerin belirli rekreasyon alanları veya peyzaj tasarımları üzerine bireysel ya da grup sunumları yapması Örnek projeler üzerinde grup tartışmaları ve eleştirel değerlendirmeler Akademik makalelerin, raporların ve rekreasyon planlaması ile ilgili güncel literatürün tartışılması Öğretme Yöntemleri: Anlatım ve Kavramsal Çerçeve Oluşturma: Rekreasyon alanları planlamasının teorik temelleri ve peyzaj tasarımı ilkeleri üzerine ders anlatımları Problem Temelli Öğrenme (PBL): Gerçek hayattan rekreasyon planlama sorunlarını analiz eden grup çalışmaları ve çözüm üretmeye yönelik vaka çalışmaları Yerinde Öğrenme (Field Study): Rekreasyon alanlarında saha çalışmaları düzenleyerek mekânsal özellikleri ve kullanıcı deneyimlerini analiz etme Teknoloji Destekli Öğrenme: GIS, 3D modelleme ve dijital tasarım yazılımlarının kullanımı ile analizler yapma Rekreasyon alanlarının sanal ve interaktif haritalar ile incelenmesi Atölye ve Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrencilerin belirli bir rekreasyon alanı üzerine kapsamlı analizler yaparak tasarım projeleri geliştirmeleri Doğa ile uyumlu ve sürdürülebilir rekreasyon alanları için peyzaj tasarım önerileri oluşturma Vaka Analizi ve Karşılaştırmalı Çalışmalar: Başarılı rekreasyon alanlarının planlama ve tasarım süreçlerinin incelenmesi Türkiye ve dünyadaki farklı ölçeklerdeki rekreasyon alanlarının karşılaştırılması Bu yöntemler, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamalı çalışmalar ile pekiştirmelerine, mekânsal analiz becerilerini geliştirmelerine ve sürdürülebilir rekreasyon alanları planlama konularında donanımlı hale gelmelerine yardımcı olacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Rekreasyon ve Peyzaj Tasarımına Giriş
2 Rekreasyon planlamasında temel ilkeler
3 Rekreasyon Alanlarının Ekolojik ve Çevresel Boyutları
4 İklim değişikliği ve rekreasyon alanlarının planlanması
5 Rekreasyon Alanlarının Planlama Süreci
6 Rekreasyon alanlarının analiz edilmesi (doğal ve kültürel peyzaj unsurlarının değerlendirilmesi)
7 Teknolojik ve Dijital Yaklaşımlar
8 CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) kullanımı ile rekreasyon alanlarının planlanması
9 vize
10 Akıllı rekreasyon alanları ve dijital peyzaj tasarımı uygulamaları
11 Rekreasyon Alanlarının Yönetimi ve Bakımı
12 Rekreasyon alanlarının sürdürülebilir yönetim stratejileri
13 Doğa dostu yönetim yaklaşımları ve kullanıcı farkındalığı
14 Analizler ve Uygulama Çalışmaları Türkiye ve dünyadan başarılı rekreasyon alanı planlama ve tasarım örnekleri
15 Yerel ve bölgesel ölçeklerde rekreasyon planlama projeleri Öğrencilerle birlikte rekreasyon alanları için uygulamalı tasarım ve planlama çalışmaları
16 Final