Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Barnes, C., Oliver, M., ve Barton, L. (2002). Disability Studies Today. Cambridge: Polity. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. (1999). 1. Özürlüler Şurası: Çağdaş Toplum Yaşam Ve Özürlüler Komisyon Raporları Kitabı Fiziksel Çevrenin Düzenlenmesi Alt Komisyon Raporu. Ankara. Blinde, E., ve McCallister, S. (1998). Listening to the voices of students with physical disabilities. Journal of Physical Education Recreation and Dance, 69(6), 64-68.Dostoğlu, N, Şahin, E., ve Taneli, Y. (2009). Evrensel tasarım: tanımlar hedefler ilkeler. Mimarlık Dergisi, 347, Istanbul. Goldsmith, S. (1997). Designing for the disabled the new paradigm. Great Britain: Architectural Press. Gören, B. G. ve Berköz, L. (2013). Environmental design for disabled users on urban areas. Environment Design Congress, Bursa, Türkiye. 12-13 Aralık. Gür, Ö. Ş. (1996). Mekân örgütlenmesi. Trabzon: Gür Yayıncılık. Imrie, R. (2000b). Responding the needs of disabled people. Journal of Urban Design, 5(2), 199-219. Ingstad B. ve Whyte S. R. (1995). Disability and culture. Berkeley: University of California Press.
Dersin İçeriği
Kullanıcı olarak insan faktörünün kullanım kısıtlamalarına maruz kalması durumunda çevresini nasıl algıladığının anlaşılması. Engellilik ya da norm dışı yapı içi ve yakın çevresinde sirkülasyonun analizi ve ihtiyaç doğrultusunda yapı ve yakın çevresinin buna yönelik yeniden programlanabilmesi ders kapsamında hedeflenmektedir. Ders çoğunlukla teorik konuların eğitici tarafından öğrencilere aktarılmasını kapsamaktadır. Konuların aktarımının ardından öğrencilerin bir kaç hafta konu üzerinde düşünüp yeni fikir ve öneri getirmeleri için ödevler verilmektedir. Öğrencilerin sunum kabiliyetleri ve analiz yetenekleri doğrultusunda araştırmış oldukları konulara ait sunum yapmaları beklenmektedir. Yıl ortasında ve sonunda ödevler toplanarak değerlendirilmektedir.