Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Fatma Nur Gökdeniz Zeynali *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam, Yorum Sanat, İstanbul 2009 Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Tevfik Fikret Uçar, İletişim ve Grafik Tasarım Giles Calver, What is Packaging Design, Rotovision, Switzerland 2004 50 trade Secrets Great Design Packaging, Quintet Publishing, London 2002 Dave Saunders, 20th Century Advertising, Cartlton Books London, 1999 Yuji Tokuda, Advertising Graphics with Impact Adrian Mackay, Tha practice advertising, Elsevier Butterworth-Heinemann England 2005 Charlotte-Peter Fiell, Graphic Design for the 21st Century, Taschen, Italy 2003 Joan Gibbons, Art and Advertising, I.B.Tauris, London 2005 Lazar Dizamic, No Copy Advertising, Rotovision , Switzerland 2001 A Matter Of Design It is a matter of Identity, Index Book, Barcelona 2004

Dersin İçeriği

Ambalajın işlevleri. Ambalaj ve materyal. Eşyada düz anlam ve yan anlam boyutları. Ürünü ve markayı konumlandırma. Ambalaj analizleri. Tasarımında problem saptanan bir ambalaj yeniden ambalaj tasarımı.

Dersin Amacı

Öğrencilere ambalaj tasarımının özgerekleri, niteliği, günümüz uygulamaları, yönelimleri hakkında bilgi vererek günümüz ve gelecekte ambalaj tasarımının tasarım problemlerine yönelik çözümler üretebilecek birikim sağlamayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ambalajlama, ambalajın fonksiyonları hakkında bilgilendirmeler
2 Ambalaj tasarımında tarihsel perspektif
3 Pazarlamada ambalajın yeri, bir satış aracı olarak ambalaj
4 Pazarlamada global ve glokal kavramları
5 Marka kimliği yaratma, ürünü konumlandırma, farklılaştırmayla ilgili çözümlemeler
6 Çözümleme çalışmalarına devam edilmesi ve eleştirel yaklaşımlar geliştirilmesi
7 Kullanılmakta olan bir ambalaj üzerinden problem saptamaları
8 Görüntüleme ve baskı teknolojileri ile yeni sistemlerinin doğuşu
9 Ara Sınav
10 Belirlenen problem üzerinde çözüm önerileri geliştirilmesi
11 Tasarımların değerlendirilmesi
12 Dinamiklerinin öğrenciler tarafından belirleneceği özgün bir proje hazırlanması
13 Projelerin sonuçlandırılması
14 Genel değerlendirme
15 Ambalaj tasarımı söyleşi
16 Final sınavı