Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Artun, Ali (Derleyen ve Sunan) (2013). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm: Kimlik ve Estetik. (Çevirenler: Tuncay Birkan, Nursu Örge, Elçin Gen). İstanbul: İletişim Yayınları 1860, Sanat Hayat dizisi 26. 2. Atakan, Nancy (2008). Sanatta Alternatif Arayışlar (1. Baskı). İzmir: Sanat-Kuram Dizisi: 2-Karakalem Kitabevi Yayınları:2. 3. Fineberg, Jonathan (2014). 1940'tan Günümüze Sanat: Varlık Stratejileri. (Editör: Arif Ziya Tunç, Çevirenler: Simber Atay-Eskier, Göral Erinç Yılmaz). İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları:11. 4. Heartney, Eleanor (2010). Sanat ve Bugün. (Çeviren: Osman Akınhay). : İstanbul: Akbank Kültür ve Sanat Dizisi:78. Agora Kitaplığı. 5. İpşiroğlu, Nazan (2010). Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim (1. Baskı). İstanbul: Hayalbaz Kitap, Sanat Kuramları: 07. 6. Stallabrass, Julian (2013). Sanat A.Ş.: Çağdaş Sanat ve Bienaller. (Çeviren: Esin Soğancılar). İstanbul: İletişim Yayınları 1413, Sanat Hayat dizisi 17. 7. Sukla, Ananta Ch. (2003). Art and Experience (1. Baskı). Wetsport-London: Praeger. 8. Wilson, Michael (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur: 21. Yüzyıl Sanatını Yaşamak. (Çeviren: Firdevs Candil Erdoğan). İstanbul: Sanat Kuramları-Hayalperest Yayınevi.
Dersin İçeriği
Genel olarak sanatın olanakları ve sınırları üzerine yoğunlaşmanın gerçekleştirilmesi amacıyla resim sanatının diğer sanat dalları ile teması irdelenir. Özelde ise sanatın niteliklerine, yaşadığı dönüşümlere, biçimsel tercihlerin değişkenliklerine ve bilim-sanat –teknoloji ilişkisinin tüm bağlamlarına temas etmenin önemine vurgu yapılır. Çağdaş sanat uygulamalarında disiplinlerarası örneklerine ve çözümlemelerine yer verilir. Özellikle video sanatı ve deneysel fotoğrafta Premier programı ile uygulama yapılır. Doğa, Kent ve kamusal alanda sanatsal müdahalelerle farklı disiplinlerdeki sanatsal ifade yöntemleri uygulanır.
Dersin Amacı
Farklı malzeme ve tekniklere hakim olmayı öğrenir. -Doğayı, nesneleri, olayları kendine göre soyutlamaya, yorumlamaya, kavramsallaştırmaya başlar ve özgün bir bakış açısı edinir. -Sanat tarihinin ustalarının görsel kaygılarını anlar ve yorumlar. Günümüz sanatının kaygılarını takip eder ve yorumlar. Kendi görsel ve kuramsal kaygılarını günümüz sanatı doğrultusunda değerlendirir. Günümüz sanatının interdisipliner yapısı hakkında temel bilgileri aktarılır.Sonuç olarak öğrencilerin disiplinlerarası olanakları kullanarak sanat üretimleri yapmasını amaçlar.