Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Murat Burucuoğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., & Kotler, P. (2014). Principles of marketing. Pearson Australia.

Dersin İçeriği

Pazarlamanın temel kavramları ve süreçleri Pazar araştırması ve tüketici davranışları Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejileri (4P) Dijital pazarlama ve yeni trendler Pazarlama planlaması ve uygulamaları

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama kavramlarını, stratejilerini ve süreçlerini öğretmek; tüketici davranışlarını anlamalarını sağlamak ve modern pazarlama uygulamalarıyla işletmelerin nasıl değer yarattığını analiz etmelerine yardımcı olmaktır. Ders kapsamında, temel pazarlama ilkeleri, ürün yönetimi, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma stratejileri ele alınacaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamanın Tanımı ve Önemi
2 Pazarlama Çevresi ve Pazar Analizi
3 Tüketici Davranışları ve Karar Verme Süreci
4 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
5 Ürün Yönetimi ve Ürün Yaşam Döngüsü
6 Fiyatlandırma Stratejileri
7 Dağıtım Kanalları ve Lojistik Yönetimi
8 Tutundurma ve İletişim Stratejileri
9 Ara Sınav
10 E-Ticaret ve Online Tüketici Davranışları
11 Hizmet Pazarlaması ve Deneyimsel Pazarlama
12 Marka Yönetimi ve Marka İmajı
13 Yeşil Pazarlama ve Sürdürülebilirlik
14 Küresel Pazarlama ve Uluslararası Stratejiler
15 Pazarlama Planlaması ve Uygulama Örnekleri
16 Genel Değerlendirme ve Final Sunumları