Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Leyla Akdoğan Doç. Dr. Murat Burucuoğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Phadtare, M. T. (2014). Industrial marketing. PHI Learning Pvt. Ltd..

Dersin İçeriği

Bu ders, endüstriyel pazarlamanın temel kavramlarını, b2b pazarlamada stratejik karar alma süreçlerini, endüstriyel tüketici davranışlarını, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma stratejilerini kapsamaktadır.

Dersin Amacı

Endüstriyel Pazarlama dersi, öğrencilere b2b (business-to-business) pazarlama stratejilerini, endüstriyel tüketici davranışlarını ve pazar dinamiklerini anlamaları için gerekli teorik ve pratik bilgileri sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Endüstriyel pazarlamaya giriş
2 B2B ve B2C pazarların farklılıkları
3 Endüstriyel pazar analizi ve segmentasyon
4 Endüstriyel tüketici davranışları
5 Endüstriyel pazarlamada değer yaratma
6 Endüstriyel ürün ve hizmet stratejileri
7 Endüstriyel fiyatlandırma stratejileri
8 Ara sınav
9 Endüstriyel dağıtım kanalları ve lojistik
10 B2B pazarlamada dijital dönüşüm
11 Endüstriyel tutundurma stratejileri
12 Satın alma süreçleri ve tedarik zinciri yönetimi
13 Uluslararası endüstriyel pazarlama
14 B2B ilişkiler ve müzakere teknikleri
15 Vaka çalışmaları ve sektör uygulamaları
16 Genel değerlendirme ve dönüt