Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Ayça Cirit Gül Pınar Tağrikulu Dr. Öğr. Üyesi Ceren Çevik Kansu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Berberoğlu-Okur, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye?deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2). 32-42. Binbaşıoğlu, Cavit. Ders dışı etkinliklerin değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim. Sayı:97, Ankara-1985 (s.7-13). Buckley, P. ve Lee, P. (2018). The impact of extra-curricular activity on the student experience. Active Learning in Higher Education. 1-12. Gündoğdu, C., Karataş, Ö. ve Nacar, E. (2011). Ders dışı etkinliklerin uygulamalarında okul müdürlerinin sorunları. 6(1), 65-72. Köksal, N. Ve Tuncel Ayvaz, Z. (2019). Eğitimde Program Dışı Etkinlikler. Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. 9, 27, 84-87. Mahoney, J. L. ve Cairns, D. B. ve Farmer, W. T. (2003). 95, 2, 409-418. Sarı, M. (2012). An investigation of high school students? participation in extracurricular activities. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.

Dersin İçeriği

Eğitimde program türleri, Örtük programla ilgili yaklaşımlar, Örtük programla ilgili yaklaşımlar ve öğrenme öğretme sürecine yansımaları, Öğrenme Alanları ve Örtük Program İlişkisi, Eğitimde Program Dışı Etkinlikler, Okulda program dışı etkinlikler, Okulda program dışı etkinliklerin üstün yönleri ve sınırlılıkları, Eğitimde program dışı etkinliklerin yönetimi, Eğitimde program dışı etkinlik mekanları ve uygulamalar, Eğitimde program dışı etkinlik uygulamaları.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; resmi program, program dışı etkinlikler ve örtük program kavramlarını incelemek, örtük program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eğitim, öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar
2 Program türleri (Resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra, ulaşılan/değerlendirilen, örtük programlar)
3 Program türleri (Resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra, ulaşılan/değerlendirilen, örtük programlar)
4 Okulda program dışı sosyal ve kültürel etkinlikler ve örtük program
5 Okulda program dışı sosyal ve kültürel etkinlikler ve örtük program
6 Okulda program dışı sosyal ve kültürel etkinlikler ve örtük program
7 Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler
8 Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler
9 ara sınav
10 Proje sunumları
11 Proje sunumları
12 Proje sunumları
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları