Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Berberoğlu-Okur, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye?deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2). 32-42.
Binbaşıoğlu, Cavit. Ders dışı etkinliklerin değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim. Sayı:97, Ankara-1985 (s.7-13).
Buckley, P. ve Lee, P. (2018). The impact of extra-curricular activity on the student experience. Active Learning in Higher Education. 1-12.
Gündoğdu, C., Karataş, Ö. ve Nacar, E. (2011). Ders dışı etkinliklerin uygulamalarında okul müdürlerinin sorunları. 6(1), 65-72.
Köksal, N. Ve Tuncel Ayvaz, Z. (2019). Eğitimde Program Dışı Etkinlikler.
Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. 9, 27, 84-87.
Mahoney, J. L. ve Cairns, D. B. ve Farmer, W. T. (2003). 95, 2, 409-418.
Sarı, M. (2012). An investigation of high school students? participation in extracurricular activities. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.
Dersin İçeriği
Eğitimde program türleri, Örtük programla ilgili yaklaşımlar, Örtük programla ilgili yaklaşımlar ve öğrenme öğretme sürecine yansımaları, Öğrenme Alanları ve Örtük Program İlişkisi, Eğitimde Program Dışı Etkinlikler, Okulda program dışı etkinlikler, Okulda program dışı etkinliklerin üstün yönleri ve sınırlılıkları, Eğitimde program dışı etkinliklerin yönetimi, Eğitimde program dışı etkinlik mekanları ve uygulamalar, Eğitimde program dışı etkinlik uygulamaları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; resmi program, program dışı etkinlikler ve örtük program kavramlarını incelemek, örtük program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.