Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Selda ÖRS ÖZDİL Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Altun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Baykul,Y.(2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test teorisi ve Uygulaması. ÖSYM Yayınları, Ankara.<br />Berberoğlu,G.(2007). Sınıf içi ölçme ve Değerlendirme Teknikleri, Morpa, Ankara<br />Erman Aslanoğlu, A. ve Kutlu, Ö. (2003). Öğretimde Sunu becerilerinin Değerlendirilmesinde Dereceli Puanlama Anahtarı Kullanılmasına İlişkin Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 36(1-2).<br />Güler, N.(2013). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pagem Akademi (5. Baskı), Ankara.<br />Haladayna, T.M. (1997). Writing Test Items to Evaluate Higher Order Thinking. Allyn& Bacon, USA.<br />Kan, A.(2007). Performans Değerlendirme Sürecin Katkıları Açısından Yeni Program Anlayışı İçerisinde Kullanılabilecek Bir Değerlendirme Yaklaşımı: Rubrik Puanlama Yönergeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 7 (1), 129-152.<br />Tekin, H. (1991). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınları(22. Baskı), Ankara.<br />Tekindal, S. (2011). Eğitimde ölçme ve Değerlendirme, Pagem Akademi(3.Baskı), Ankara.<br />Turgut,M.F. (1987)Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Saydam Matbaacılık (5. Baskı), Ankara. <br />Özçelik, D.A.(1982). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. ÜSYM Yayınları, Ankara.<br />Tan, Ş. (2014). Öğretimde ölçme ve değerlendirme (10.Baskı) . Pegem Akademi, Ankara.<br />

Dersin İçeriği

Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme kavramları ve değerlendirme türleri, Ölçmede Hata, Ölçme Aracında Bulunması İstenen Nitelikler (Geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık),Ölçme Araçlarının sınıflandırılması, Test geliştirme, Testin amacının belirlenmesi, Kapsamının belirlenmesi, Soru yazımı (geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri), madde ve test istatistikleri, alternatif (tamamlayıcı) ölçme ve değerlendirme yöntemleri (performans görevi, proje, portfolyo, puanlama anahtarları)

Dersin Amacı

Dersin amacı, ölçme ve değerldnirmenin eğitimdeki yeri ve öneminin farkındalığıyla ölçme ve değerldnirme kavramlarını içselleştirerek öğrencilerin kendi alanları özelinde uygun kazanıma uygun olan ölçme yöntemini belirleyerek, bu ölçme araçlarının hazırlanması, uygulanması, elde edilen ölçe sonuçları üzerinde uygun istatistiksel hesaplamaların yapılarak bireyler hakkında karar verilmesi sürecinin geçerli ve güvenilir bir şekilde planlayabilme becerisini kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş: Eğitim süreci ve eğitimde ölçme-değerlendirmenin önemi
2 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3 Hata ve korelasyon
4 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler (Güvenirlik)
5 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler (Geçerlik ve Kullanışlılık)
6 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler (Geçerlik ve Kullanışlılık)
7 Davranışların sınıflandırılması - Taksonomi Testlerin Sınıflandırılması
8 Yanıtı seçme gerektiren madde türleri
9 Vize
10 Yanıtı yapılandırma gerektiren ölçme araçları
11 Performans değerlendirme
12 Portfolyo değerlendirme
13 Test geliştirme süreci ve madde istatistikleri
14 Test istatistikleri
15 Standart puanlar