Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baykul,Y.(2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test teorisi ve Uygulaması. ÖSYM Yayınları, Ankara.<br />Berberoğlu,G.(2007). Sınıf içi ölçme ve Değerlendirme Teknikleri, Morpa, Ankara<br />Erman Aslanoğlu, A. ve Kutlu, Ö. (2003). Öğretimde Sunu becerilerinin Değerlendirilmesinde Dereceli Puanlama Anahtarı Kullanılmasına İlişkin Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 36(1-2).<br />Güler, N.(2013). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pagem Akademi (5. Baskı), Ankara.<br />Haladayna, T.M. (1997). Writing Test Items to Evaluate Higher Order Thinking. Allyn& Bacon, USA.<br />Kan, A.(2007). Performans Değerlendirme Sürecin Katkıları Açısından Yeni Program Anlayışı İçerisinde Kullanılabilecek Bir Değerlendirme Yaklaşımı: Rubrik Puanlama Yönergeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 7 (1), 129-152.<br />Tekin, H. (1991). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınları(22. Baskı), Ankara.<br />Tekindal, S. (2011). Eğitimde ölçme ve Değerlendirme, Pagem Akademi(3.Baskı), Ankara.<br />Turgut,M.F. (1987)Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Saydam Matbaacılık (5. Baskı), Ankara. <br />Özçelik, D.A.(1982). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. ÜSYM Yayınları, Ankara.<br />Tan, Ş. (2014). Öğretimde ölçme ve değerlendirme (10.Baskı) . Pegem Akademi, Ankara.<br />
Dersin İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme kavramları ve değerlendirme türleri, Ölçmede Hata, Ölçme Aracında Bulunması İstenen Nitelikler (Geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık),Ölçme Araçlarının sınıflandırılması, Test geliştirme, Testin amacının belirlenmesi, Kapsamının belirlenmesi, Soru yazımı (geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri), madde ve test istatistikleri, alternatif (tamamlayıcı) ölçme ve değerlendirme yöntemleri (performans görevi, proje, portfolyo, puanlama anahtarları)
Dersin Amacı
Dersin amacı, ölçme ve değerldnirmenin eğitimdeki yeri ve öneminin farkındalığıyla ölçme ve değerldnirme kavramlarını içselleştirerek öğrencilerin kendi alanları özelinde uygun kazanıma uygun olan ölçme yöntemini belirleyerek, bu ölçme araçlarının hazırlanması, uygulanması, elde edilen ölçe sonuçları üzerinde uygun istatistiksel hesaplamaların yapılarak bireyler hakkında karar verilmesi sürecinin geçerli ve güvenilir bir şekilde planlayabilme becerisini kazandırmaktır.