Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nasıl çözmeli, George Polya (Çeviren: F.Halatçı), Sistem Yayıncılık, 1997.
Problem solving strategies, crossing the river with dogs, T.Herr, K.Johnson, Key Curriculum Press, 1994.
Problem-Solving strategies for efficient and elegant solutions, A.S.Posamentier, S.Krulik, Corwin Press, 1998.
Teaching problem solving: What, how & why? R.Charles, F.Lester, Dale Seymour Publications.
Kaçar, A. (2019). İlkokulda Matematik Öğretimi. Pegem Akademi. Ankara.
Kaçar, A. (2020). Matematiğin Temelleri. Pegem Akademi. Ankara.
Altun, M. (2016). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8.sınıflarda) matematik öğretimi. (12.baskı) Bursa: Aktüel Yayıncılık.
Baki , A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. (1.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8.sınıflar). (2.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8.sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Dersin İçeriği
Problem nedir? Problem çözme ve önemi.
Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözmede safhalar
Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi
Sıradan problemlerin çözümünün öğretimi
Sıradışı problem çözme stratejileri: sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol
Sıradışı problem çözme stratejileri: diyagram çizme, bağıntı bulma
Sıradışı problem çözme stratejileri: Denklem kurma, tahmin etme
Sıradışı problem çözme stratejileri: benzer basit problemlerin çözümünden yararlanma, geriye doğru çalışma
Sıradışı problem çözme stratejileri: eleme
Sıradışı problem çözme stratejileri: tablo yapma
Sıradışı problem çözme stratejileri: muhakeme etme
Değişik stratejilerle karışık problem çözümü
Yapılan uluslararası sınavların soruların incelenmesi (TIMSS, PISA)