Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
M. Ö. 50 000 yıllarından itibaren matematiğn tarihsel gelişimini vermek.Öğrencilerin Çin ve Babil matematiğinden başlayarak matematiğin tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olmaları, günlük ihtiyaçlardan doğan matematiğin tarihsel gelişim içerisinde nasıl formal bir yapı kazandığını farketmeleri, doğu ve batı matematiğini birbirinden ayıran özelliklere vurgu yapılarak matematiğin çok kültürlü yapısını kavramaları, bugün kullanmış olduğumuz matematiksel kavramların kökenlerine ilişkin bir bakış kazanmaları amaçlanmıştır. Ayrıca, matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyelin öğrenciler tarafından fark edilmesi ve matematiğin bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü fark etmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri, günlük ihtiyaçlardan doğan matematik, Eski Yunan Matematiği, Thales ve Pythagoras sonrası gelişmeler, İskenderiye Okulu: Euclid ve Archimedes, MS. 8-15. Asır İslam Dünyası Matematikçileri, Doğudan Yükselen Işık, Kartezyan koordinatlardan sonra, Çağdaş matematiğin doğuşu, İslam Dünyası matematikçileri tarafından Öklid'in V. postulatını ispatlama girişimleri, Bilgelik evi
Dersin Amacı
Matematiğin Tarihi, R. Mankiewich Matematik Tarihi, M. Boll Prof. Dr. Adnan Baki : Matematik Tarihi ve Felsefesi David M.Burton : Matematik Tarihi Matematiğin Kısa Tarihi : Mickael Launay