Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi (2021). G. Sarpkaya Aktaş (Ed.), Ankara:Pegem Akademi Yayınları
2. Bednarz, N., Kieran, C., & Lee, L. (1996). Approaches to algebra: Perspectivesfor research and teaching. Netherland: Kluwer.
3. Erickson, D., Lott, J. W., & Obert, M. (2001). Navigatingthrough algebra: Grades 9-12. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Dersin İçeriği
Sözel problemlerin aritmetiksel çözümü, şekil ve sayı örüntüleri, aritmetiksel genellemeler, değişken kavramı ve değişken türleri, cebirsel ifadeler, özdeşlikler, denklemler, eşitsizlikler, cebirsel sözel problemlerin çözümü, denklemlerin sözel problemlerle ifade edilmesi, cebirsel genelleme ve fonksiyonel düşünme, grafik okuma ve yorumlama, cebir öğretiminde Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS) yazılımlarının kullanımı.
Dersin Amacı
Cebir öğretiminde temel kavramların tanıtılması, öğrencilerde cebirsel muhakemenin gelişmesine yardımcı olacak ders tasarlama becerilerinin kazandırılması.