Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Adıgüzel, H. Ö. (2005). Süreçsel Drama Tiyatro Sporu ve Drama’da Zaman. Ankara: Naturel Yayıncılık
2. Öztürk, A. (Editör). (2007). İlköğretimde Drama. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1765. Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 915.
3. Üstündağ,T. (2009). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. 9. Baskı. Pegem Yayınevi. Ankara.
4. Akyol Köksal, A. (2003). Drama ve Dramanın Önemi. (http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2003_cilt1/sayi_2/179-192.PDF ).
5. Ümit, A. Masal Masal İçinde. 3. Baskı. İstanbul
6. Charles, C.M. (2000). Öğretmenler için Piaget İlkeleri. (Çev: G. Ülgen,). Ankara: Pegem A Yayıncılık
7. Çağlar, D. (1999). Yaratıcı Çocuklar ve Yaratıcılığın Geliştirilmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, Cilt 1, Sayı 9, s.1624-1633.
8. Ataman, M. (2011). Yaratıcı Yazma İçin Yaratıcı Drama. Pegem Yayıncılık
Dersin İçeriği
Yaratıcı Dramada temel kavramlar
Yaratıcı Dramada amaç ve özellikler
Yaratıcı Drama ve öğrenme ortamları
Yaratıcı Dramada öğrenme ve öğretme süreci
Yaratıcı Dramada program geliştirme
Yaratıcı Dramada ders planları
Yaratıcı Dramada teknikler
Yaratıcı Drama ve matematik eğitimi
Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin planlanması
Matematik eğitiminde dramatik ders planlarının hazırlanması
Matematik eğitiminde dramatik ders planlarının uygulanması
Matematik eğitiminde dramatik etkinliklerin değerlendirilmesi
Dersin Amacı
Yaratıcı Drama Dersinin Amacı:
Yaratıcı düşünme becerisinin gelişimini sağlama
Eleştirel düşünme becerisi kazandırma
Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği kazandırma
Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma
Dil ve iletişim becerilerini geliştirme
Bireylerin hayal gücünü, hislerini ve düşüncelerini geliştirme
Yaratıcı Dramanın matematik eğitimindeki kullanımı
Yaratıcı Drama etkinliklerin planlanması ve uygulanması
Matematik eğitiminde yaratıcı drama planlarının değerlendirilmesi