Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Esen Ersoy *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kaçar, A. (2019). İlkokulda Matematik Öğretimi. Pegem Akademi. Ankara. Kaçar, A. (2020). Matematiğin Temelleri. Pegem Akademi. Ankara. Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8.sınıflar). (2.baskı). Ankara: Pegem Akademi. Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8.sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ertekin, E. ve Ünlü, M. (2019). Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi. Pegem Akademi. Ankara. Conway, J.H. ve Guy, R.K. (2013). Çeviren: Ahmet Nedim Harman. Sayılar Kitabı. Alfa Bilim. İstanbul. Altun, M. (2015). Efemat 7-8 matematik uygulamaları, sıradışı problemler, matematik okuryazarlığı soruları. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları. Altun, M. (2016). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8.sınıflarda) matematik öğretimi. (12.baskı) Bursa: Aktüel Yayıncılık. Baki , A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. (1.baskı). Ankara: Pegem Akademi. Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2009). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Maya Akademi. Trowbridge, L., Bybee, R. (1996). Teaching Secondary School Science, Upper Saddle River, NJ: Merrill

Dersin İçeriği

Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.

Dersin Amacı

Matematik öğretiminde okul dışı eğitim ve öğrenme kavramlarını, okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemini, okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri öğrenme dersin amacıdır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Hafta Matematik öğretiminde okul dışı öğrenmenin önemi ve kapsamı
2 Matematik öğretiminde okul dışı öğrenmenin uygulanmasına yönelik aktif öğretim yöntemleri
3 Okul dışı ortamlarda matematik öğretimine uygun öğretim yöntem ve teknikleri
4 Okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) tanıtımı ve ziyareti
5 Okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) tanıtımı ve ziyareti
6 Okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) tanıtımı ve ziyareti
7 Hafta Okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) uygulanabilecek etkinliklerin oluşturulması
8 Arasınav
9 Hafta Okul dışı öğrenme ortamlarına (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) yönelik geliştirilen ders planlarının uygulanması
10 . Hafta Okul dışı öğrenme ortamlarına (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) yönelik geliştirilen ders planlarının uygulanması
11 Okul dışı öğrenme ortamlarına (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) yönelik geliştirilen ders planlarının uygulanması
12 Okul dışı öğrenme ortamlarına (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) yönelik geliştirilen ders planlarının uygulanması
13 Okul dışı öğrenme ortamlarına (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) yönelik geliştirilen ders planlarının uygulanması
14 Okul dışı öğrenme ortamlarına (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) yönelik geliştirilen ders planlarının uygulanması
15 Değerlendirme