Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Uğur Kılınç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. McKee, Robert (2018). Hikâye (Çev: Aslı Yazır). İstanbul: Medya Akademisi Yayınları. 2. McKee, Robert (2018). Diyalog (Çev: Aslı Yazır). İstanbul: Medya Akademisi Yayınları. 3. Arslanyürek, Semir (2011). Senaryo Kuramı. İstanbul: Pan Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo, Senaryo Terminolojisi, Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı, Diyalog Yazımı, Senaryoda Dramatik Yapı, Çatışma ve Mizansen, Sinemada Bakış Açısı, Uyarlama Senaryolar, Çekim Senaryosu.

Dersin Amacı

Senaryo Yazarlığı dersinin amacı, senaryonun kendine özgü niteliklerini ve görsel dil ile olan ilişkisini incelemek; senaryonun aşamalarını, formatlarını öğrenmek; öyküleme, çatışma ve dramatik yapı kurabilmeyi becermek; filmde tip/karakter yaratımı ve evren yaratma becerisini edinmek; diyalog ve görsel metin arasındaki ilişkiyi irdelemek; yaratıcı yazarlık pratiklerini senaryo metni üzerinde uygulamak ve senaryonun sinema endüstrisi içindeki konumunu incelemektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
2 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
3 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
4 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
5 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
6 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
7 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
8 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
9 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
10 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
11 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
12 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
13 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
14 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
15 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması
16 1. HAFTA Bir Anlatı Formu Olarak Senaryo: Öyküsel ve Görsel Bakış Edinmek 2. HAFTA Senaryo Yazarlığı ve Senaryo Terminolojisi 3. HAFTA Senaryonun Yazım Aşamaları ve Senaryo Türleri Film: Ay’a Seyahat (A Trip to the Moon, 1902, George Méliés), Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903, Edvin S. Porter). 4. HAFTA Senaryoda Karakter / Tip Ayrımı ve Sinemada Özdeşleşme İlişkileri Film: Kahire’nin Mor Gülü (The Purple Rose of Cairo, 1985, Woody Allen). 5. HAFTA Diyalog Yazımı Film: Dünyalı (The Man From Earth, 2007, Richard Schenkman). 6. HAFTA Senaryoda Dramatik Yapı Film: Geleceğe Dönüş (Back to the Future, 1985, Robert Zemeckis). 1 7. HAFTA Çatışma ve Mizansen Film: Ucuz Roman (Pulp Fiction, 1994, Quentin Trantino). 8. HAFTA Senaryo Yazımında “Zaman” Unsuru Film: Kahraman Şerif (High Noon, 1952, Fred Zinneman). 9. HAFTA ARA SINAV 10. HAFTA Sinemada Bakış Açısı Film: Raşomon (Rashômon, 1950, Akira Kurosawa). 11. HAFTA Uyarlama Senaryolar Kitap: Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan, Yapı Kredi Yayınları) Film: Anayurt Oteli (1987, Ömer Kavur). 12. HAFTA Senaryonun Sinema Endüstrisindeki Konumu: Film Türleri ve Sinema İlişkisi Film: Sadece Aşıklar Hayatta Kalır (Only Lovers Left Alive, 2013, Jim Jarmusch). 13. HAFTA Çekim Senaryosu 14. HAFTA Senaryo Uygulaması