Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Onur Bekiroğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Nurettin Güz (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları. Ankara: Nobel Yayınları. Arsev Bektaş (2000). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi. İstanbul: Bağlam Yayınları Hülya Tufan (ed.) (1995). Kamuoyu Kimin Oyu? İstanbul: Kesit Yayıncılık. Nejdet Atabek ve Erdal Dağtaş (1998). Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Erkan Yüksel (2007). “Kamuoyu Oluşturma” ve “Gündem Belirleme” Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır? Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2007/1. Michael Milburn. Sosyal Psikolojik Açıdan Kamuoyu ve Siyaset. Ankara: İmge Kitabevi.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini; kamuoyu kavramı, kamuoyunun oluşumu, kamuoyu araştırmalarının tanımı ve gelişimi, kamuoyu araştırmalarının önemi, türleri, seçmenler ve politikacılar üzerindeki etkileri, medya ve kamuoyu arasındaki ilişkiler, medyanın kamuoyu oluşturma fonksiyonu ve gündem belirleme gücü gibi konular oluşturmaktadır.

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin kamuoyu ve medya arasındaki ilişkilerin teorik arka planını ve pratiklerini yansımalarını temel hatlarıyla öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kamuoyu ve Medya dersinin genel çerçevesine ilişkin bilgilendirme
2 Uluslararası ilişkiler, dış politika ve savaş süreçlerinde kamuoyu olgusu
3 Dış politika ve savaş süreçlerinde kamuoyuna ilişkin yaklaşımlar ve teoriler
4 Dış politika ve savaş süreçlerinde kamuoyuna ilişkin yaklaşımlar ve teoriler - Nayirah tanıklığı örnek olayı, dezenformasyon kampanyası ve kamuoyu üretimi
5 Kamuoyu Kavramı: Kamu Unsuru, Oy Unsuru ve Süreç Unsuru.
6 Kamuoyunun Oluşumu Kamuoyu Oluşturan Faktörler, Kamuoyunun Önemi.
7 Medya Sektöründe Mülkiyet ve Kontrolün Özgün Biçimleri
8 Medya Sektöründen Davetli Konuklar ile Deneyim Paylaşımı (öğrenci sayısı ve katılım durumuna göre)
9 Vize sınavı
10 Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Belirleme arasındaki farklar ve kesişme noktaları
11 Kamuoyu, sosyal medya mahkemesi ve medya yargılaması - Güncel örnek olaylar
12 Parrhesia, Dijital Parrhesia, Sosyal Medya, Demokratikleşme ve Popülizm
13 Bilgi bozukluğunun kavramları - Dezenformasyon - Mizenformasyon - Mal-enformasyon
14 Propaganda, kamuoyu ve medya - Propaganda Modeli
15 Kamuoyu ve bayrak etrafında toplanma etkisi
16 Kamuoyu ve medya dersine ilişkin genel değerlendirme