Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ioanna Kuçuradi " Ahlak, Etik ve Etikler" Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. Fred Feldman "Etik Nedir?" Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Harun Tepe "Etik ve Meslek Etikleri" Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. Mutlu Binark ve Günseli Bayraktutan "Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik" Kalkedon Yayınları. Zygmunt Bauman "Postmodern Etik" Ayrıntı Yayınları. Ahmet Cevizci "Etik Ahlak Felsefesi" Say Yayınları. Ahmet Cevizci "Uygulamalı Etik" Say Yayınları. Peter Singer "Pratik Etik" İthaki Yayınları. Kolektif "Medyaetik & Medya İletişim Etik" Sentez Yayıncılık. Gözde Dedeoğlu "Teknoloji İletişim Yeni Medya ve Etik" Sentez Yayıncılık.
Dersin Amacı
İletişim çalışmalarına uygulanan, otoriteryan, çoğulcu, özgeci ve egoist gibi dört temel etik kuramı ele alır ve bu kuramlar çerçevesinde medya, iktidar, ideoloji ve demokrasi ilişkileri üzerine, alanda da çalışacak olan öğrencilerde bir etik bilinç ve duyarlılık geliştirmeyi amaçlamaktadır. Etik kavramı ve medya çalışanlarının bu bağlamda karşılaşabilecekleri problem durumları üzerine tartışmalar yapılması planlanmaktadır.