Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem Dr. Öğr. Üyesi Hasan Turgut Dr. Öğr. Üyesi Murat Şahin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ioanna Kuçuradi " Ahlak, Etik ve Etikler" Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. Fred Feldman "Etik Nedir?" Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Harun Tepe "Etik ve Meslek Etikleri" Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. Mutlu Binark ve Günseli Bayraktutan "Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik" Kalkedon Yayınları. Zygmunt Bauman "Postmodern Etik" Ayrıntı Yayınları. Ahmet Cevizci "Etik Ahlak Felsefesi" Say Yayınları. Ahmet Cevizci "Uygulamalı Etik" Say Yayınları. Peter Singer "Pratik Etik" İthaki Yayınları. Kolektif "Medyaetik & Medya İletişim Etik" Sentez Yayıncılık. Gözde Dedeoğlu "Teknoloji İletişim Yeni Medya ve Etik" Sentez Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Etik kavramı ve medya çalışanlarının bu bağlamda karşılaşabilecekleri problem durumları üzerine tartışmalar yapılması planlanmaktadır.

Dersin Amacı

İletişim çalışmalarına uygulanan, otoriteryan, çoğulcu, özgeci ve egoist gibi dört temel etik kuramı ele alır ve bu kuramlar çerçevesinde medya, iktidar, ideoloji ve demokrasi ilişkileri üzerine, alanda da çalışacak olan öğrencilerde bir etik bilinç ve duyarlılık geliştirmeyi amaçlamaktadır. Etik kavramı ve medya çalışanlarının bu bağlamda karşılaşabilecekleri problem durumları üzerine tartışmalar yapılması planlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma Ders Hakkında Bilgilendirme
2 Etik - Ahlak - İdeoloji - Hukuk Kavramları
3 İdeoloji ve Medya Etiği
4 İdeoloji ve Medya Etiği
5 Medya Etiğinin Mesleki Boyutları
6 Medya Etiğinin Mesleki Boyutları
7 Kamusal televizyonla tecimsel televizyonun yayın, aydınlanma, taraf ve tarafsızlık gibi temel ilkelerdeki ayrılıklarını yaratan nedenlerin tartışılması
8 Medyada ve Demokrasi İlişkisinde Sorumluluk ve Hesap-verebilirlik Kavramları
9 Ara Sınav
10 Türkiye’deki kamu yararına görev yapan kitle iletişim araçlarındaki etik ve mesleki sapmaların tespiti ve tartışılması
11 Yeni Medyada Etik Tartışmalar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Final Sınavı