Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Uğur Kılınç *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Film yapımı konusunda öğrencilerin önceki dersler kapsamında edinmiş oldukları bilgileri ve becerileri hayata geçirmeleri amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
2 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
3 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
4 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
5 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
6 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
7 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
8 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
9 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
10 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
11 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
12 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
13 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
14 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
15 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri
16 - Ölçekler, açılar, profiller | Kamera ile tanışma uygulamaları - Kamera eksen hareketleri | Dolly, şaryo vb. ekipmanları tanıtma ve kamera hareketleri | Kamera hareketleri uygulamaları - Aksiyonları bölmek ve birleştirmek; dekupaj | Çekim senaryosu | Kesme çeşitleri Çekim senaryosu ile dekupaj ve çekim uygulamaları - İki kişilik çekimler | Aksiyon çizgisi, açı karşı açı | Çekim uygulamaları - Sinematografik bakış | Kadraj bilgisine ve dekupaja dayalı, belirlenmiş konseptte yapılacak çekim çalışması ve çekilenlerin analizi - Sette ekip olmak | Yönetmenin görevleri, setteki rolü | Film yapımının püf noktaları ve ayrıntıları | Kendi filmini yapmak - Filmlerden örnekler ile sinematografi | Filmsel zaman | Mekan algısı yaratma / Kadraj oluştur - Senaryoda biçim | Senaryoya giriş; karakter yaratma, üç boyutlu karakter analizi, sinopsis, tretman, film öyküsü - ARA SINAV - Konsept belirlenerek ön prodüksiyonu yapılacak bir kısa film çalışması - Proje çekimleri - Proje çekimleri - Proje çekimleri