Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Murat Şahin *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

.....

Dersin İçeriği

Animasyon film üretimi için gerekli olan modelleme, dokulandırma, ışıklandırma ve hareketlendirme gibi teknikleri ve bu tekniklerin uygulanmasını sağlayan Autodesk MAYA ve yardımcı program Premiere Pro programlarını kapsamaktadır.

Dersin Amacı

Öğrencilere 3 boyutlu animasyon film üretebilmeleri için gerekli olan tekniklerin öğretilmesi ve uygulanmasıdır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Animasyonun tarihi ve animasyon kavramının tanıtılması
2 Bilgisayarlı canlandırma tekniklerinin genel kapsamı ve bilgisayar grafiklerine giriş. Bilgisayarlı canlandırma tekniklerinin genel kapsamı ve bilgisayar grafiklerine giriş.
3 Üç Boyutlu ortamı, obje hiyerarşisini ve bağları anlama. Üç Boyutlu ortamı, obje hiyerarşisini ve bağları anlama.
4 Maya’da iş akışı ve global ayarlar Maya’da iş akışı ve global ayarlar
5 Maya‘da 3 boyutlu modelleme: nokta, kenar, poligonlar, deforme araçları ile modelleme ve eğri modelleme Maya‘da 3 boyutlu modelleme: nokta, kenar, poligonlar, deforme araçları ile modelleme ve eğri modelleme
6 Maya'da modelleme ve materyal yansıtma Maya'da modelleme ve materyal yansıtma
7 Ara sınav
8 Maya’da işıklandırma ve ışık türleri, sinematografi ve işıklandırma yöntemleri Maya’da işıklandırma ve ışık türleri, sinematografi ve işıklandırma yöntemleri
9 Kamera çeşitleri, Ayarları ve Efektleri Kamera çeşitleri, Ayarları ve Efektleri
10 Maya’da render motorları ve ARNOLD Render Motoru’nda çıktı alma Maya’da render motorları ve ARNOLD Render Motoru’nda çıktı alma
11 Maya’da karakter iskelet sistemi oluşturma, karakter animasyonu ve prensipleri Maya’da karakter iskelet sistemi oluşturma, karakter animasyonu ve prensipleri
12 Karakter eğri kontrolleri ve kısıtlama üretimi Karakter eğri kontrolleri ve kısıtlama üretimi
13 Maya’da anahtar kare ve yöntemsel animasyon-zaman editörü ve animasyon klipleri ile çalışma Maya’da anahtar kare ve yöntemsel animasyon-zaman editörü ve animasyon klipleri ile çalışma
14 Final sınavı