Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı.
2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72.
3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374.
4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık.
5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara.
6. Öğretim elemanının ders notları
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Hemşirelikte Öğretimde Temel Kavramlar ,Öğretim Süreci, Hemşirelik ve Öğretim Sürecinin Karşılaştırılması ,Sağlık Eğitimi Tanımı ve Özellikleri,Hasta Hemşire İlişkisi ve Öğretim,Çocuk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi, Yaşlı Eğitimi: Farklar ve dikkat edilecek noktalar,Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci,Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci Veri Toplama ve Hemşirelik Tanısı Koyma ,Ara sınav,Eğitimi Öğretimi Hazırlama Süreci Planlama-Hedefler oluşturma, Spontan eğitim özellikleri,Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme,Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme,İnteraktif öğretim yöntemleri ,İnteraktif öğretim yöntemleri ,Eğitim öğretimi uygulama ve değerlendirme basamakları,Hizmet İçi Eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Sağlıklı ve hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini temel sağlık hizmetleri doğrultusunda karşılamak için hemşirenin eğitici rolünün önemini kavraması ve bu gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini planlayabilmesi için gerekli bilgiyi kazandırmaktır.