Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Timur Taşhan S, Doğan Yüksekol Ö, Duman M. Riskli gebelikler ve bakım. Şimşek N. Gebelikte psikiyatrik hastalıklarda bakım. Göktuğ, 2019, Amasya.
2. Elizabeth Robson S, Waugh J. Gebelikte Tıbbi problemler Ebeler için el kitabı. Soğukpınar N. Nobel, 2016, Ankara.
3. Şirin A, Kavlak O. Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kıtabevi, 2015, İstanbul.
4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Akademisyen tıp kitabevi, Ankara, 2016.
5. Dağlar G, Nur N, Bilgiç D, Kadıoğlu M. Gebelikte duygulanım bozukluğu. KASHED 2015, 2(1), 27-40.
6. Aksu A, Vefikuluçay Y. Postpartum dönemde göz ardı edilen bir sorun: parenteral depresyon. Türkiye Klinikleri J Nursing Sci, 2019, 11(3), 324-330.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencinin;
1. Ruh sağlığının tarihi gelişimini öğrenebilmesi,
2. Ruh sağlığına ilişkin kavramlar konusunda bilgi kazanılması,
3. Toplum ruh sağlığının önemini, korunmasını, sürdürülmesini, geliştirilmesini analiz edebilmesi,
4. Kadın yaşam döngüsü içinde ruh sağlığı değişikliklerini anlaması,
5. Kadın ve ailenin ruh sağlığı gereksinimlerini tanılayabilmesi,
6. Gebelik döneminde gözlenen ruhsal problemleri değerlendirmesi,
7. Doğum esnasında ruh sağlığı yönünden problemleri saptaması ve ebelik yaklaşımları sergiyebilmesi,
8. Fetüs/yenidoğanın ruh sağlığı konusunda bilgi kazanılması,
9. Doğum sonu dönemde görülebilen ruhsal problemleri tanımlaması ve ebelik yaklaşımlarını yürütebilmesi,
10. Kendi duygu, düşünce ve davranışlarını tanılayabilmesi ve bu bilgiyi kadın ve aile yararına kullanabilmesi,
11. Toplumun, ailenin ruh sağlığını koruma, iyileştirme, rehabilite etmeye yönelik girişimlerini saptayabilme,
12. Toplumun ruh sağlığının geliştirilmesinde ebelerin rolünü kavrayabilmesi,
Dersin Amacı
Ruh sağlığı ve hastalıkları dersi, kadın, fetüs ve yenidoğanların ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesine yönelik literatür bilgileri ve ebelik yaklaşımları doğrultusunda, toplumun ihtiyaçlarına yönelik bakım verme farkındalık geliştirmektir.