Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Serap Güleç Keskin Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Sökmen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Timur Taşhan S, Doğan Yüksekol Ö, Duman M. Riskli gebelikler ve bakım. Şimşek N. Gebelikte psikiyatrik hastalıklarda bakım. Göktuğ, 2019, Amasya. 2. Elizabeth Robson S, Waugh J. Gebelikte Tıbbi problemler Ebeler için el kitabı. Soğukpınar N. Nobel, 2016, Ankara. 3. Şirin A, Kavlak O. Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kıtabevi, 2015, İstanbul. 4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Akademisyen tıp kitabevi, Ankara, 2016. 5. Dağlar G, Nur N, Bilgiç D, Kadıoğlu M. Gebelikte duygulanım bozukluğu. KASHED 2015, 2(1), 27-40. 6. Aksu A, Vefikuluçay Y. Postpartum dönemde göz ardı edilen bir sorun: parenteral depresyon. Türkiye Klinikleri J Nursing Sci, 2019, 11(3), 324-330. 7. Atilla R, Mucuk S. Birinci basamak sağlık hizmetlerinde çalışan sağlık personelinin postpartum depresyonu tarama ve tedavi yaklaşımları. Sağlık Bilimleri Dergisi, 2018, 27, 186-191. 8. Öztürk N, Aydın N. Anne ruh sağlığının önemi. MARMARA Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi 2018, 2, 29-36. 9. Öztürk N, Aydın N. Maternal prenatal stresin gelişmekte olan fetüse etkileri. Türkiye Klinikleri 2018, 16-21.

Dersin İçeriği

1. Ruh sağlığının tarihi gelişimini öğrenebilmesi, 2. Ruh sağlığına ilişkin kavramlar konusunda bilgi kazanılması, 3. Toplum ruh sağlığının önemini, korunmasını, sürdürülmesini, geliştirilmesini analiz edebilmesi, 4. Kadın yaşam döngüsü içinde ruh sağlığı değişikliklerini anlaması, 5. Kadın ve ailenin ruh sağlığı gereksinimlerini tanılayabilmesi, 6. Gebelik döneminde gözlenen ruhsal problemleri değerlendirmesi, 7. Doğum esnasında ruh sağlığı yönünden problemleri saptaması ve ebelik yaklaşımları sergiyebilmesi, 8. Fetüs/yenidoğanın ruh sağlığı konusunda bilgi kazanılması, 9. Doğum sonu dönemde görülebilen ruhsal problemleri tanımlaması ve ebelik yaklaşımlarını yürütebilmesi, 10. Kendi duygu, düşünce ve davranışlarını tanılayabilmesi ve bu bilgiyi kadın ve aile yararına kullanabilmesi, 11. Toplumun, ailenin ruh sağlığını koruma, iyileştirme, rehabilite etmeye yönelik girişimlerini saptayabilme, 12. Toplumun ruh sağlığının geliştirilmesinde ebelerin rolünü kavrayabilmesi,

Dersin Amacı

Ruh sağlığı ve hastalıkları dersi, kadın, fetüs ve yenidoğanların ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesine yönelik literatür bilgileri ve ebelik yaklaşımları doğrultusunda, toplumun ihtiyaçlarına yönelik bakım verme farkındalık geliştirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma, Dersin tanıtımı
2 Ruh Sağlığı Sınıflandırılması, Anamnez ve Muayene
3 Anksiyete Bozuklukları
4 Duygu-Durum Bozuklukları
5 Dürtü Kontrol Bozuklukları
6 Ağrı, Yeme, Uyku ve Uyum Bozuklukları
7 Gebelik Döneminde Görülen Ruhsal Sorunlar ve Ebe
8 Doğumda Görülen Ruhsal Sorunlar ve Ebe
9 Vize haftası
10 Çocuklarda Görülen Ruhsal Sorunlar ve Ebe
11 Doğum Sonu Döneminde Görülen Ruhsal Sorunlar ve Ebe
12 Kadın Sağlığını Etkileyen Ruhsal Sorunlar ve Ebe
13 Cinsel İşlev Bozuklukları
14 Evlilik Sorunları
15 Koruyucu Ruh Sağlığı Hizmetleri, Ruhsal Bozuklukların Önlenmesi ve Ebe
16 Final haftası