Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Gülsüm Çamur *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Veli Duyan (2012). Sosyal Hizmet: Temelleri, Yaklaşımları ve Müdahale Yöntemleri, Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Genel Merkezi Yayınları, Yayın No: 20. İsmet Galip Yolcuoğlu (2012). Sosyal Hizmete Giriş, SABEV yayınları, Ankara Neil Thompson (2013). Kuram ve Uygulamada Sosyal Hizmeti Anlamak, Dipnot Yayınları, Ankara Charles Zatrow (2013). Sosyal Hizmete Giriş, Nika Yayınları (Çeviri), Ankara. Sema Kut (1988). Sosyal Hizmet Mesleği- Nitelikleri, Temel Unsurları, Müdahale Yöntemleri, Ankara. Walter A. Friedlander (1983). Sosyal Hizmetin Kavram ve Metodları. (Çev. Elkin Besin), SSYB, S.H. Genel Müdürlüğü Yayını, No:43, Ankara. Hakan Acar ve Gülsüm Çamur Duyan (2002). “Dünyada Sosyal Hizmet Mesleğinin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi”. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını, Cilt: 14, Sayı: 1, Ay: 4, Yıl: s: 1-19. Kasım Karataş ve Gönül Erkan (2005). “Türkiye’de Sosyal Hizmet Eğitiminin Tarihçesi”, Sosyal Hizmet Sempozyumu 2002: Sosyal Hizmet Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Ankara, 18-19 Ekim 2002, Ü.Onat (Yay.Haz.) Ankara, H.Ü. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu, 2005. 1. Ethem Çengelci. (1996) Cumhuriyet Türkiyesinde Sosyal Hizmetlerin Örgütlenmesi. Ankara. 2. Acar, Hakan. (2005) Türkiye Çocuk Esirgeme Kurumu (1921-1981), Fişek Enstitüsü Çalışan Çocuklar Bilim ve Eylem Merkezi Vakfı Yayınları, Yayın No: 2.1. 3. Erkan, A.R. ve Erkan, G. (1987) “Darüleytamlar”, H.Ü. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Dergisi, 5 (1) 61-68. 4. Erkan, G. (1995) Korunmaya Muhtaç Çocuklar: Çocuk Yuvalarında Bir Araştırma, Ankara. 5. Cılga, İbrahim. (2001) Türkiye’de İnsan ve Toplum Sorunları Karşısında Sosyal Hizmet, Prof.Dr. Nesrin Koşar’a Armağan,H.Ü. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın no:9,Ankara,s.47-64.

Dersin İçeriği

sosyal hizmet tarihi, gelişimi ile meslek olma sınırları, genelci uygulamanın temelleri, bilgi beceri ve değer unsurları ile mesleğe dair temel kavramlar

Dersin Amacı

sosyal hizmetin disiplin ve meslek olma özelliği, sosyal hizmet tarihi, gelişim süreci, meslek unsurları,bilgi beceri ve değer temeli ile genelci sosyal hizmet uygulamasının süreci, sosyal hizmet alanları ve sosyal hizmetin temel kavramları

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 tanışma dersin amaç ve hedeflerini belirleme ve sosyal hizmetin temel kavramlarına giriş
2 sosyal hizmet nedir, bilim ve meslek olarak ne anlama gelir, meslek olma unsurları nelerdir, sosyal adalet insan hakları, sosyal refah nedir
3 sosyal hizmet nedir, bilim ve meslek olarak ne anlama gelir, meslek olma unsurları nelerdir, sosyal adalet insan hakları, sosyal refah nedir
4 sosyal hizmetin tarihsel gelişimi, endüstri devrimi, sosyal sorunlar ve meslek olma süreci
5 sosyal sorun sosyal politika ve sosyal refah ile sosyal hizmet ilişkisi, meslek olarak işlevleri sosyal işlevsellik genelci uygulama kavramları
6 sosyal sorun sosyal politika ve sosyal refah ile sosyal hizmet ilişkisi, meslek olarak işlevleri sosyal işlevsellik genelci uygulama kavramları
7 sosyal sorunlar ve genelci uygulama aşamaları, birey aile ve toplumla sosyal hizmet nedir kapsamı nedir
8 sosyal sorunlar ve genelci uygulama aşamaları, birey aile ve toplumla sosyal hizmet nedir kapsamı nedir
9 ara sınav
10 sosyal hizmetin bilgi beceri ve değer temeli nedir? bilgi çeşitleri nelerdir?
11 sosyal hizmet uzmanının beceri temeli ve mesleki yetkinliği
12 sosyal hizmet etiği ve değerleri uygulamada dikkate dilecek konular
13 sosyal hizmetin uygulama düzeyleri birey aile grup v toplumla çalışma özellikleri mesleki roller
14 sosyal hizmetin uygulama düzeyleri birey aile grup v toplumla çalışma özellikleri mesleki roller
15 sosyal hizmetin uygulama düzeyleri birey aile grup v toplumla çalışma özellikleri mesleki roller
16