Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Fatih Kurşun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dersler, öğretim üyesinin ‘sokratik yönteme’ dayalı dersin teori ve uygulama pratiğini birleştirecek birey ve grup organizasyonlarıyla gerçekleştirilecektir. Dolayısıyla derslerde öğrencilerin paylaşımlı konularıyla birlikte öğretim üyesininin etkileşimli bilgi paylaşımı sağlanacaktır.

Dersin İçeriği

1. Thompson, N. (2013). Sosyal Hizmeti Anlamak. Dipnot Yayınevi 2. Teater, B. (2015). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri (A. Karatay, Trans.). Ankara: Nika Yayınevi 3. Payne, M. (2020). Modern sosyal hizmet kuramı. Çev. Ed. Kasım Karataş. Ankara: Nika Yayınevi 4. Acar, Y. B., & Hakan, A. C. A. R. (2002). Sistem Kuramı Ekolojik Sistem Kuramı Ve Sosyal Hizmet: Temel Kavramlar Ve Farklılıklar. Toplum Ve Sosyal Hizmet 13 (1), 29 35 5. Nadir, U. (2011). Suça Yönelen Çocuk Ve Ailesi İle Çalışma: Ekolojik Sistem Perspektifi Çerçevesinde Örnek Bir Vaka Sunumu. Toplum Ve Sosyal Hizmet 22 (1), 165 174 6. Paslı, F. (2017). Cinsel İstismara Uğrayan Çocuklarin Ekolojik Sistem Yaklaşimi Açisindan İncelenmesi.İncelenmesi. Gazi Sağlık Bilimleri Gazi Sağlık Bilimleri DergisiDergisi,, 22(2), 39(2), 39--53.53. 7. Tuncay, T. (2009). Genç Kanser Hastalarının Hastalık Anlatılarının Güçlendirme Yaklaşımı Temelinde Analizi. Toplum Ve Sosyal Hizmet 20 (2), 69 88. 8. Akgün, R., & Çifci , E. G. (2010). Engelli Çocuğa Sahip Ailelerde Güçlendirme Yaklaşımı Ve Sosyal Destek Sistemi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi , (1), 23 36. 9. Özlem Mutlu Tagay (2010) Geştalt Kuramsal Çerçeve ve İlgili Araştırmaları S:13 65 10. Tapan, M. G. Sosyal Hizmet Uygulamalarında Motivasyonel Mülakat: Tanım, Ruh Ve Uygulama Prensipleri. 11. Akkoyun, F. (1995). Transaksiyonel analiz ve yetişkin olmak. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 28 (1), 1 11.

Dersin Amacı

Bu ders mikro, mezzo ve makro müdahale ölçeğinde kullanılan değerlendirme veya müdahale teorilerinin teorik bilgi ve uygulama pratiğini aktarmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, öğrencilere teorik bilgi sağlanarak, bu bilginin uygulamadaki önemi ve etkinliği vurgulanmaktadır. Bu ders, öğrencilerin sosyal hizmet alanında nitelikli bir şekilde çalışabilmeleri için gerekli olan teorik derinlik ve uygulama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sosyal Hizmetin Temelleri (bilgi, beceri ve değer ) Sosyal Hizmetin Temelleri (bilgi, beceri ve değer )
2 Sosyal Hizmet Kuramı ve Sosyal İnşası
3 Sistem Kuramı ve Ekolojik Sistem Kuramı Ekolojik Yaşam Modeli İnteraktif Uygulama
4 Sistem Kuramı ve Ekolojik Sistem Kuramı Ekolojik Yaşam Modeli İnteraktif Uygulama
5 Güç ve Güçlendirme Kuramı İnteraktif Uygulama
6 Psikodinamik Kuram Transaksiyonel Kuram İnteraktif Uygulama
7 Bilişsel Davranışçı Kuram interaktif uygulama
8 Bağlanma Kuramı Baskı Karşıtı Uygulama interaktif uygulama
9 ARA SINAV ARA SINAV
10 Çözüm Odaklı Terapi İnteraktif uygulama
11 Motivasyonel Görüşme İnteraktif uygulama
12 Kriz ve Krize Müdahale Yaklaşımı İnteraktif Uygulama
13 Geştalt Yaşantısal Kuramlar İnsancıl Uygulama, Varoluşculuk ve Tinsellik İnteraktif Uygulama
14 Feminist Kuram İnteraktif uygulama
15 Eleştirel Uygulama İnteraktif uygulama
16 FİNAL SINAVI