Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Aynur Arslan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çalışır, G., Diker, E., & Türkal, İ. (Eds.). (2023). Halkla İlişkilere Giriş. Eğitim Yayınevi. Güven, Ş., & Karaer, M. (2021). İtibar Kavramı Ve Kurum İtibarına Genel Bir Bakış. International Journal Of Socıal Humanıtıes Scıences Research, 8(76), 2896-2903. Kalender, A., & Fidan, M. (2008). Halkla İlişkiler. Tablet Yayınları, Konya. Özcüre, T. O. (2021). Kriz Yönetiminde Halkla İlişkiler Ve Etik Değerler. Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Ve Organizasyon Ticaret Limited Şirketi. Özkan, G. (2018). Halkla İlişkilerin Toplumsal RolüNe İlişkisel Bir Bakış: Sosyo-KüLtüRel Yaklaşım. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 73-80. Ustakara, F. (2020). Halkla İlişkiler Geniş Bir Açıdan: Türk Halkla İlişkiler Tarihi Dönemleriyle. Akademisyen Kitabevi. Uztuğ, Y. D. D. F. (2003). Halkla İlişkiler Ve İletişim. Anadolu Universitesi. Yavuz, C. (2016). Halkla İlişkiler. Detay Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Halkla ilişkiler kavramı, hedef kitle, tanıma ve tanıtma, ,imaj ve itibar, kriz yönetimi, lobicilik, sosyal sponsorluk, medya ilişkileri

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, halkla ilişkilerde kullanılan temel kavram, yöntem, ilke ve araçları açıklayarak, bunları sosyal hizmet alanının çalışmalarıyla ilişkilendirmektir. Bu amaçla hedef kitleyi tanımak, sosyal hizmet kurumlarını tanıtmak, imaj ve itibar oluşturmak, sosyal sorumluluk projeleri planlamak, kriz yönetimi, medya ile işbirliği yapmak gibi konularda sosyal hizmet alanına özgü bakış açısının geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse giriş, ders planını inceleme
2 Halkla İlişkilerin tanımı ve önemi
3 Halkla İlişkilerin tarihsel gelişimi
4 Halkla ilişkilerde hedef kitle, tanıma ve tanıtma
5 Halkla ilişkiler araç ve yöntemleri
6 Halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, müşteri ilişkileri
7 Halkla ilişkiler kurumsal imaj ve itibar yönetimi
8 Halkla ilişkiler kriz yönetimi
9 VİZE SINAVI
10 Halkla ilişkiler lobicilik faaliyetleri
11 Sosyal sponsorluk
12 Medya ile ilişkiler
13 Sosyal hizmet alanında kullanılabilen halkla ilişkiler yöntem ve araçları
14 Sosyal hizmet alanında kullanılabilen halkla ilişkiler yöntem ve araçları
15 Dersin değerlendirmesi