Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersler, öğretim üyesinin ‘sokratik yönteme’ dayalı dersin teori ve uygulama pratiğini birleştirecek birey ve grup organizasyonlarıyla gerçekleştirilecektir. Dolayısıyla derslerde öğrencilerin paylaşımlı konularıyla birlikte öğretim üyesininin etkileşimli bilgi paylaşımı sağlanacaktır.
Dersin İçeriği
1. Thompson, N. (2013). Sosyal Hizmeti Anlamak. Dipnot Yayınevi
2. Teater, B. (2015). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri (A. Karatay, Trans.). Ankara: Nika Yayınevi
3. Payne, M. (2020). Modern sosyal hizmet kuramı. Çev. Ed. Kasım Karataş. Ankara: Nika Yayınevi
4. Acar, Y. B., & Hakan, A. C. A. R. (2002). Sistem Kuramı Ekolojik Sistem Kuramı Ve Sosyal Hizmet: Temel Kavramlar Ve Farklılıklar. Toplum Ve Sosyal Hizmet 13 (1), 29 35
5. Nadir, U. (2011). Suça Yönelen Çocuk Ve Ailesi İle Çalışma: Ekolojik Sistem Perspektifi Çerçevesinde Örnek Bir Vaka Sunumu. Toplum Ve Sosyal Hizmet 22 (1), 165 174
6. Paslı, F. (2017). Cinsel İstismara Uğrayan Çocuklarin Ekolojik Sistem Yaklaşimi Açisindan İncelenmesi.İncelenmesi. Gazi Sağlık Bilimleri Gazi Sağlık Bilimleri DergisiDergisi,, 22(2), 39(2), 39--53.53.
7. Tuncay, T. (2009). Genç Kanser Hastalarının Hastalık Anlatılarının Güçlendirme Yaklaşımı Temelinde Analizi. Toplum Ve Sosyal Hizmet 20 (2), 69 88.
8. Akgün, R., & Çifci , E. G. (2010). Engelli Çocuğa Sahip Ailelerde Güçlendirme Yaklaşımı Ve Sosyal Destek Sistemi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi , (1), 23 36.
9. Özlem Mutlu Tagay (2010) Geştalt Kuramsal Çerçeve ve İlgili Araştırmaları S:13 65
10. Tapan, M. G. Sosyal Hizmet Uygulamalarında Motivasyonel Mülakat: Tanım, Ruh Ve Uygulama Prensipleri.
11. Akkoyun, F. (1995). Transaksiyonel analiz ve yetişkin olmak. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 28 (1), 1 11.
Dersin Amacı
Bu ders mikro, mezzo ve makro müdahale ölçeğinde kullanılan değerlendirme veya müdahale teorilerinin teorik bilgi ve uygulama pratiğini aktarmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, öğrencilere teorik bilgi sağlanarak, bu bilginin uygulamadaki önemi ve etkinliği vurgulanmaktadır. Bu ders, öğrencilerin sosyal hizmet alanında nitelikli bir şekilde çalışabilmeleri için gerekli olan teorik derinlik ve uygulama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.