Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Gizem Zevde Aydın *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Sıdıka KAYA - Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi

Dersin İçeriği

Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme, toplam kalite yönetimi, yapı, süreç ve sonuç ölçütleri, temel kalite iyileştirme araçları, kalite iyileştirme ekipleri, temel kalite iyileştirme modelleri, stratejik kalite kavramı

Dersin Amacı

Sağlık hizmetlerinde kalite kavramının, kalite iyileştirme araçlarının ve sağlık kurumlarında akreditasyonun öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı ve önemi
2 Sağlık Hizmetleri Tanımı ve Sınıflandırılması
3 Yataklı ve Yataksız Sağlık Kurumları ve Özellikleri
4 Sağlık Kurumlarında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi Kavramları ve Tarihsel Gelişimi
5 Sağlık Kurumları Odaklı Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6 Toplam Kalite Yönetimi Öncüleri ve Sağlık Kurumları Odaklı Bakış
7 Sağlık Kurumlarında Uygulanan Uluslararası Kalite Ödülleri ve Kalite Güvence Sistemleri
8 Vize Sınavı
9 Sağlık Kurumlarında Müşteri Kavramı
10 Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti Ölçümü
11 Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Performans Ölçüm Araçları
12 Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Performans Ölçüm Araçları
13 Sağlıkta Kalite Geliştirme Araçları
14 Sağlıkta Kalite Geliştirme Araçları
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı