Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Nurcan Coşkun Us *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prof.Dr. Mehmet Karafakıoğlu, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, 1998, İstanbul. Şükran Karaca(2015), Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Beta Yayınları. Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, Pazarlamaya Giriş, Genişletilmiş 2. Baskı, 2007, Sakarya. Ders kitabı temel olarak belirlenmiştir. Derste ayrıca kitaplardan faydalanarak oluşturulmuş ders sunumları kullanılmaktadır.

Dersin İçeriği

Okumalar ve tartışmalar ve aynı zamanda karşılaştırmalı konular, alternatif yaklaşımlar ve önemli bakış açılarıyla birlikte pazarlama düşüncesinin ve teorisinin tarihsel gelişimini inceler. Ayrıca ders öğrencilere uluslararası, çok uluslu ve global perspektiflerden bakarak bir pazarlama planlaması ve stratejisi anlayışı kazandırır. Hizmetin tanımı, ulaşılabilirlik ve elde edilebilirlik, hizmetlerde kullanım süreci ve faktörler, fiyat belirleme, arz ve talep belirleme, ürün tanıtımı ve kalitenin artırılması, sağlık kurumunun topluma tanıtılması, pazarlama süreçleri ve yöntemleri, sağlık kurumlarında yeni pazarlama yaklaşımları anlatılır.

Dersin Amacı

Ders pazarlama ve sağlık hizmetlerinde pazarlama hakkında temel bilgileri vermeyi ve alanla ilgili düşündürmeyi amaçlar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamada Temel Kavramlar
2 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama
3 Pazarlama Planlaması
4 Hizmetlerin Özellikleri
5 Tüketici Davranışları
6 Araştırma ve Bilgi Sistemi
7 Pazarlama Karması
8 Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
9 Vize
10 Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
11 Fiyatlandırma
12 Tutundurma Politikaları-I
13 Tutundurma Politikaları-II
14 Kurum İmajı Kaynak
15 Final