Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof.Dr. Mehmet Karafakıoğlu, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, 1998, İstanbul.
Şükran Karaca(2015), Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Beta Yayınları.
Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, Pazarlamaya Giriş, Genişletilmiş 2. Baskı, 2007, Sakarya.
Ders kitabı temel olarak belirlenmiştir. Derste ayrıca kitaplardan faydalanarak oluşturulmuş ders sunumları kullanılmaktadır.
Dersin İçeriği
Okumalar ve tartışmalar ve aynı zamanda karşılaştırmalı konular, alternatif yaklaşımlar ve önemli bakış açılarıyla birlikte pazarlama düşüncesinin ve teorisinin tarihsel gelişimini inceler. Ayrıca ders öğrencilere uluslararası, çok uluslu ve global perspektiflerden bakarak bir pazarlama planlaması ve stratejisi anlayışı kazandırır. Hizmetin tanımı, ulaşılabilirlik ve elde edilebilirlik, hizmetlerde kullanım süreci ve faktörler, fiyat belirleme, arz ve talep belirleme, ürün tanıtımı ve kalitenin artırılması, sağlık kurumunun topluma tanıtılması, pazarlama süreçleri ve yöntemleri, sağlık kurumlarında yeni pazarlama yaklaşımları anlatılır.