Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Murat Vural *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2018). Yanlışsız öğretim yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Vize Akademik.

Dersin İçeriği

"Yanlışsız Öğretim Yöntemleri" dersi içeriği: 1) Tepki İpucu Yöntemleri: Eşzamanlı ipucuyla öğretim, sabit beklemeli süreli öğretim, aşamalı yardımla öğretim, artan bekleme süreli öğretim, ipucunun giderek artırılması ile öğretim, ipucunun giderek azaltılması ile öğretim, 2) Uyaran Uyarlamaları: Uyarana şekil verme ile öğretim, uyaran silikleştirme yoluyla öğretim ve 3) Yanlışsız öğretim yöntemleri ile öğretimi planlayarak veri toplama.

Dersin Amacı

Yanlışsız öğretim yöntemlerine ilişkin temel kavramlar, yanlışsız öğretim yöntemleri ve yanlışsız öğretim yöntemlerine göre öğretim sürecini planlama konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Öğrencilerle tanışma, dersin tanıtımı ve giriş
2 Öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve öğrenmenin özellikleri
3 Öğrenmenin aşamaları ve özellikleri
4 Öğrenmenin aşamaları ve özellikleri
5 Yanlışsız öğretim yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve özellikleri
6 Eşzamanlı ipucuyla öğretim ve özellikleri
7 Sabit bekleme süreli öğretim ve özellikleri
8 Artan bekleme süreli öğretim ve özellikleri
9 ARA SINAV
10 İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretim ve özellikleri
11 İpucunun giderek arttırılmasıyla öğretim ve özellikleri
12 Aşamalı yardımla öğretim ve özellikleri
13 Davranış öncesi ipucu ve sınamayla öğretim ve özellikleri
14 Davranış öncesi ipucu ve silikleştirmeyle öğretim ve özellikleri
15 Öğretimi Planlama
16 Genel Tekrar