Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. “ İşitme Engelli Çocuklara Türkçe Öğretimi” Lisans Ders Notları. Ümit Girgin. Anadolu Üniversitesi,2004. 2. “Türkçe sözlü ve Yazılı Anlatım”. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1293, Eskişehir,2001. 3. İlköğretim Türkçe dersi programı. 4."Çocukta Dil ve Kavram Gelişimi". Anadolu Üniversitesi Yayını.No:1318,Eskişehir,2003. 5."İşitme,Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi". Anadolu Üniversitesi Yayını.No:1514,Eskişehir,2003. 6. “ Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi” Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. 2003. 7. ” Türkçe Öğretim Yöntemleri” Hayati Akyol, Kök Yay. Ankara,2006. 8. “Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme” Prof. Dr. Sedat Sever, Anı Yay.2004. 9.“Türkçe Öğretimi” Demirel, Özcan.Ankara: Pegem A Yayınevi. Ekim 2000. Güzel, A., Karatay, H. (2015). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık Baş, B. (2015). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Demirel, Ö., Şahinel, M. (2006). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Dersin Amacı
Türkçe Dersi Öğretim Programlarında yer alan hedefleri, içeriğini, öğretim yöntem ve materyallerini, değerlendirme tekniklerini incelemek, özel gereksinimi olan öğrencilerin dil ve bilgi düzeylerine göre uyarlamak, özel gereksinimi olan öğrencilerin düzeylerine uygun grup dersi ve birebir çalışma planlamak ve materyal hazırlamaktır.