Dersin İçeriği
Bu dersin amacı biçimlenme ve biçimlendirme bağlamında nokta, çizgi, yüzey ve form kavramları, yapı, doku ve renk kavramları, algılama sürecinde devreye giren hareket/devinim, ritim, denge, uyum gibi görsel etki kategorileri ve bu etkilerin oluşumunda ölçümsel işlevleri yerine getiren tekrar, yön, mesafe, oran-orantı, yoğunluk, şiddet gibi nicel değerler kategorilerinin iki ve üç boyutlu uygulamalar üzerinden tanıtılması ve öğrenmelerin kalıcı hale getirilmesi dersin içerik ve metodolojisini oluşturan öğeleri öğretmektir.
Dersin Amacı
Seylan, Ali, (2005).Temel Tasarım, M Kitap Yay. Ankara.
2. Ambrose, Gavin, Paul HARRİS (2012). Grafik Tasarım Temelleri,(Çev. Mehmet Emir Uslu), Litaratür Yay.
3. Samara, Timothy, Rockport Publishers, (2007). Design Elements A Graphic Style Manual, USA.
4. Öztuna, H.Yakup, (1982). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yay. İstanbul.
5. Günör, Hulusi, (1982). Temel Tasar (Basic Desing) Hulusi GÜNÖR, Ala Matbaacılık İst.
6. Keskinok, Kayıhan, (2001). Sanat Eğitimi,Kayhan KESKİNOK, Sanat Yapım Yay. I.Bas. Ank.
7. Denel, Bilge, (1981). Temel Tasarım ve Yaratıcılık Bilgi Denel, O.D.T.Ü. Yay. Ankara.
8. Pare, E. G., Loving, R.O., Hill, I.L., Pare, R.C., (1982).Descriptive Geometry, Macmillan puplishing co, New York.
9. Danış, İsmet, İnşaat Teknik Resmi, Türk Hava Kurumu Basımevi II. Baskı.
10. Wels, David (1997). Matematik Sanatı, (Çev. Nermin Arık) Tübitak Yay. Ankara.
11. Wels, David, (1998). Geometrinin Gizli Dünyası, Wells, David. Çev. Selçuk Alsan, Sarmal Yayınevi, İst.