Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Haller, Lynn and Cheryl Dangel Cullen (2001) Design Secrets: Products 1 and 2: 50 RealLife Product Design Projects Uncovered edited by Industrial Designers Society of America. Massachusetts: Rockport Publishers.<br />2. Buxton, B. (2007). Sketching User Experiences, Morgan Kaufmann<br />3. Cuffaro, D. et al. (2006). Process, Materials and Measurements, All the Details Industrial Designers Need to Know But Can Never Find, Gloucester, Rockport Publishers.<br />4. Ashby, M. And Johnson, K. (2002). Materials and Design, The Art and Science of Material Selection in Product Design, Butterworth Heinemann.<br />5. Sanders, M. and McCormick, S. (1993). Human Factors in Engineering and Design, 7th Ed., New York, McGraw Hill.Lawson,D., 1992, How Designers Think, London: The Architectural Press..
Dersin İçeriği
Kullanıcı ihtiyaçlarının araştırılması ve infografik olarak sunulması, kurumsal kimlik analizi, ürün-marka ilişkisi, üretim yöntemi-maliyet ilişkisinin analizi, İleri sunum teknikleri, gelişmiş proje uygulamaları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı kullanıcı ihtiyaçlarını anlayarak gelişmiş proje uygulamaları gerçekleştirmek, kullanıcı ihtiyaçlarını anlamaya yönelik araştırma yaparak konsept alternatifleri geliştirmek, Farklı malzeme ve üretim tekniklerini araştırarak ve maliyet ile ilişkisini yorumlayarak proje uygulamasında kullanabilmek, kurumsal kimlik öğeleri doğrultusunda ürün geliştirmek, tasarımcıya özgü tasarım ve sunum dilinin oluşturularak fikirlerin gelişmiş yöntemlerle ifade edilebilmesidir.