Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Ekmekçioğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) HESKETT, John. (2013). Tasarım, Kültür Kitaplığı 131, Dost Yayınevi. 2) TUNALI, İsmail. (2012). Tasarım Felsefesi, Tasarım Modelleri ve Endüstri Tasarımı, YEM Yayın, İstanbul. 3) Tasarımda Evrenselleşme 2. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı. (1996). İTÜ Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü, İstanbul. 4) Condrads, Ulrich. (1991). 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, Ankara. 5) Doğan, Mehmet. (2010). Bilim ve Teknoloji Tarihi, Anı Yayınları, Ankara. 6) Parsons, Glenn. (2016). The Philosophy of Design, Polity Press,

Dersin İçeriği

Tasarım, tasarlama ve biçimlendirme yaklaşımları ile ilgili kavramsal bilgi ve becerilerini geliştirmek, tasarım sürecinin teorik alt yapısı konusunda farkındalık geliştirmektir.

Dersin Amacı

Tasarım ürünü oluşturulurken kullanılan tasarım kuram ve yöntemlerini ve tasarım sürecinin kuramsal altyapısını irdelemek, biçimlendirme ile ilgili yaklaşımları tartışmak ve konuya ilişkin okuma ve tartışmalar yoluyla etkileşimli bir ders ortamı yaratmaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tasarım ve kuram arasındaki ilişkinin tanımlanması.
2 Tasarım kuram tarihsel gelişimi
3 Tasarım kuram tarihsel gelişimi
4 Tasarım kuram tarihsel gelişimi
5 Tasarım kuram tarihsel gelişimi
6 Tasarım ve kullanıcı odaklılık
7 Tasarım ve kullanıcı odaklılık
8 İnsan odaklı tasarım
9 Gerçek dünya için tasarım.İnsan odaklı tasarım
10 Tasarımda etkileşim.
11 Ortak Tasarım.
12 Sürdürülebilirlik için Tasarım
13 Sürdürülebilirlik için tasarım
14 Sürdürülebilirlik için tasarım
15 Dönem içi değerlendirme
16 Dönem içi değerlendirme